Χρονικός προσανατολισμός - Μαθαίνοντας την ψηφιακή και αναλογική ώρα

Χρονικός προσανατολισμός - Μαθαίνοντας την ψηφιακή και αναλογική ώρα

 

 

Ο χρονικός προσανατολισμός είναι μια γνωστική δομή που αφορά την επεξεργασία των πληροφοριών από τη σύγκριση γεγονότων σε σχέση με το χρονικό διάστημα που λαμβάνουν χώρα. Περιλαμβάνει κριτικές δεξιότητες του χρόνου και είναι σημαντικός για τον σχεδιασμό, την οργάνωση, την επικοινωνία, και την τήρηση αρχείων. Ενισχύει τη μελέτη της τέχνης, της επιστήμης, των μαθηματικών και της φυσικής αγωγής και θεωρείται μια βασική διάσταση της ανθρώπινης λειτουργίας.

Αντίληψη του χρόνου: Η αντίληψη του χρόνου αναφέρεται στην υποκειμενική εμπειρία του χρόνου, που προσδιορίζεται από την αντίληψη της διάρκειας γεγονότων. Ο χρόνος αντίληψης μεταξύ δύο γεγονότων αναφέρεται σαν αντιληπτή διάρκεια. Η αντιληπτή διάρκεια μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο ανάλογα με τα βιώματά του και την εξέλιξη των νευρωνικών μηχανισμών του.

 

Χρονικές έννοιες: Οι χρονικές έννοιες αναφέρονται στον τρόπο που ένα άτομο κατανοεί τη διαδοχή φάσεων ενός γεγονότος ή τα γεγονότα που συμβαίνουν ταυτόχρονα σε συγκεκριμένο πλαίσιο κοινωνικών συνθηκών.

Βασικές προϋποθέσεις για την εκμάθηση της ώρας: Πριν ξεκινήσουμε να εκπαιδεύσουμε το παιδί για την κατανόηση της ώρας, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μπορεί αυτόματα να χειρίζεται τους αριθμούς από το 1 έως το 60.

Συγκεκριμένα ζητάμε από το παιδί:
  • Να μπορεί να μετρήσει με καλή ταχύτητα και ακρίβεια από το 1 έως το 60
  • Να μπορεί να μετρήσει αντίστροφα, με καλή ταχύτητα και ακρίβεια από το 60 έως το 1
  • Να μπορεί να μετρήσει με καλή ταχύτητα και ακρίβεια από το 0 έως το 60, ανά 5
  • Να μπορεί να μετρήσει αντίστροφα, με καλή ταχύτητα και ακρίβεια από το 60 έως το 0, ανά 5.

Επεξεργασία του χρόνου Τα μικρά παιδιά είναι σε θέση να εκτιμήσουν τον χρόνο σωστά μόνο εάν είναι αναγκασμένα να δώσουν προσοχή, να βιώσουν τον χρόνο με βάση τη διάρκεια που απαιτείται για την εκτέλεση ενεργειών τους, είτε μέσω της απογοήτευσης-ανεπάρκειας, όταν οι ανάγκες τους δεν είναι άμεσα ικανοποιημένες. Όταν δεν ισχύουν αυτές οι προϋποθέσεις, ο χρόνος δεν φαίνεται να είναι σχετικός με αυτές στην πλειοψηφία των καθημερινών καταστάσεων. Αυτό εξηγεί γιατί οι προφορικές οδηγίες που δίνονται από τους ενήλικες (π.χ. “παρακαλώ περιμένετε”, “όχι ακόμα”, “μέσα σε λίγα λεπτά”, με τα πόδια) διαδραματίζουν τόσο σημαντικό ρόλο στην εδραίωση της χρονικής συμπεριφοράς των παιδιών.

  • 5 ετών: Το παιδί στην ηλικία των πέντε ετών, δεν είναι σε θέση να μετρήσει σωστά το χρόνο, ανεξάρτητα από τις περιστάσεις.
  • 7 ετών: Ωστόσο, στην ηλικία των επτά ετών, οι γνωστικές δεξιότητες που αφορούν τον χρόνο βελτιώνονται, επειδή τα παιδιά αποκτούν μια συμβολική αναπαράσταση του χρόνου. Αντιπροσωπεύουν το χρόνο ως κάτι απόλυτο που ρέει ομοιόμορφα, και αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να μετρούν τη διάρκεια των γεγονότων, ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
  • 8 ετών: Στην ηλικία των οκτώ ετών, τα παιδιά είναι σε θέση να καταμετρούν τον χρόνο, αλλά η σκέψη τους δεν είναι αυθόρμητη, εκτός εάν καθοδηγούνται απόλυτα από έναν ενήλικα.
  • 10 ετών: Σε ηλικία δέκα ετών, τα παιδιά αρχίζουν να χρησιμοποιούν λεκτικές στρατηγικές καταμέτρησης, με τον ίδιο τρόπο όπως και οι ενήλικες, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ακρίβεια.

Φύλλα εργασίας, δραστηριότητες διαδραστικά παιχνίδια και ασκήσεις περιλαμβάνονται στο ψηφιακό υλικό με τίτλο "ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ | εκμάθηση αναλογικής & ψηφιακής ώρας".

By Αλίκη Κασσωτάκη


Γράψτε ένα σχόλιο

Τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν εμφανιστούν.


Διαβάστε επίσης στο Blog

Κατανόηση και Χρήση Μεταφορικού Λόγου - Ιδιωματισμοί
Κατανόηση και Χρήση Μεταφορικού Λόγου - Ιδιωματισμοί

Έχετε ποτέ συνειδητοποιήσει πόσους πολλούς ιδιωματισμούς χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας;

Πώς γίνεται ο τοίχος να έχει αυτιά; Κατάπιε την γλώσσα του στην πραγματικότητα; Ή μπορούμε πραγματικά να βάλουμε και τα δυο μας πόδια σε ένα παπούτσι; Οι παραπάνω είναι μερικές καθημερινές φράσεις που συναντάμε κυρίως στον προφορικό αλλά και στον γραπτό λόγο. Οι περισσότερες, αν όχι όλες οι γλώσσες έχουν πολλούς ιδιωματισμούς. Για να κατανοήσουμε τον προφορικό ή το γραπτό λόγο μιας γλώσσας, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τους ιδιωματισμούς της.
Διαβάστε περισσότερα
Ευθύς και πλάγιος λόγος  στην ελληνική γλώσσα
Ευθύς και πλάγιος λόγος στην ελληνική γλώσσα

Ο ευθύς και ο πλάγιος λόγος μπορεί να αποτελέσει πηγή σύγχυσης για τους μαθητές, διότι η μετάδοση ενός μηνύματος μπορεί πραγματοποιηθεί με ποικίλους τρόπους, είτε με την επανάληψη των ομιλούμενων λέξεων (ευθύς λόγος), είτε αναφέροντας τις ομιλούμενες λέξεις (πλάγιος λόγος).
Διαβάστε περισσότερα
Διαταραχή της άρθρωσης - Άρθρωση του φωνήματος /s/
Διαταραχή της άρθρωσης - Άρθρωση του φωνήματος /s/

Ο όρος άρθρωση αναφέρεται στην παραγωγή ήχων, η οποία περιλαμβάνει τις συντονισμένες κινήσεις των χειλιών, της γλώσσας, της γνάθου, της μαλακής υπερώας και του αναπνευστικού συστήματος.

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά νεύρα και μυς που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή της ομιλίας.

Οι ήχοι των συμφώνων παράγονται με τη στένωση ή την απόφραξη σε κάποιο σημείο της φωνητικής οδού, κατά τη διάρκεια της παραγωγής του ήχου. Αντίθετα, ο ήχος ενός φωνήεντος παράγεται με μια σχετικά ανοικτή φωνητική οδό.
Διαβάστε περισσότερα

Νέα & Ενημερώσεις

Αρχείο .PDF

Το υλικό μας διατίθεται αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή

 - Το ψηφιακό υλικό που ετοιμάζουμε είναι φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς είναι κατάλληλα δομημένο ώστε μόνο ένα μέρος τους να χρειάζεται εκτύπωση. 

 - Το ψηφιακό υλικό μπορεί να αποκτηθεί όπου, όποτε και από όποιο μέσο επιθυμούμε. 

 - Το ψηφιακό υλικό είναι πιο ευέλικτο, καθώς αποτελείται από φύλλα εργασίας ειδικά διαμορφωμένα για εκτυπώσεις. 

 - Το ψηφιακό υλικό μας ανανεώνεται διαρκώς, καθώς κάθε τίτλος εμπλουτίζεται κάθε χρόνο με νέες δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.