Ανάπτυξη αναγνωστικής ικανότητας μέσω εκμάθησης των Λέξεων Υψηλής Συχνότητας

Ανάπτυξη αναγνωστικής ικανότητας μέσω εκμάθησης των Λέξεων Υψηλής Συχνότητας

Ιανουάριος 31, 2019 5 λεπτά ανάγνωση

Οι λέξεις υψηλής συχνότητας ή αλλιώς ¨κόκκινες λέξεις¨ (red words) της ελληνικής γλώσσας είναι αυτές που εμφανίζονται συχνά τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό μας λόγο. Οι περισσότερες από αυτές δεν ακολουθούν κάποιον συγκεκριμένο γραμματικό κανόνα. Οπότε ο μαθητής καλείται να μάθει την ορθογραφία τους από μνήμης και ακριβώς έτσι όπως προφέρονται. 
Διαβάστε περισσότερα
Το άγχος στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ελλειμματική προσοχή

Το άγχος στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ελλειμματική προσοχή

Φεβρουάριος 26, 2018 6 λεπτά ανάγνωση 2 σχόλια

Τα παιδιά με μαθησιακές διαταραχές και ελλειμματική προσοχή αντιμετωπίζουν τις ίδιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και οι συνομήλικοί τους, θέματα που σχετίζονται με το σχολείο, την κοινωνική τους ζωή και την οικογένεια. Αντιμετωπίζουν ωστόσο και κάποιες επιπλέον δυσκολίες που αυξάνουν ακόμα περισσότερο την απογοήτευση και την αγωνία τους.
Διαβάστε περισσότερα
Επιστροφή στα σχολεία:  Κάνοντας πιο ομαλή τη μετάβαση για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Επιστροφή στα σχολεία: Κάνοντας πιο ομαλή τη μετάβαση για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Σεπτέβριος 20, 2017 5 λεπτά ανάγνωση

Η επιστροφή στα σχολεία μπορεί να προκαλεί άγχος σε πολλά παιδιά, αλλά συνήθως δυσκολεύει ιδιαίτερα τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τα παιδιά βγαίνουν από το σχολικό πλαίσιο και ό,τι αυτό μπορεί να περιλαμβάνει (άγχος, συναισθηματικές μεταπτώσεις, κτλ.), κάτι που δυσκολεύει την επιστροφή τους. Κάθε νέα σχολική χρονιά όμως, είναι μία καλή ευκαιρία για μία νέα αρχή και τα παιδιά μπορούν να βρουν νέους τρόπους για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες τους.
Διαβάστε περισσότερα

Βασικοί Κανόνες Γραφής

Βασικοί Κανόνες Γραφής

Μάρτιος 19, 2017 3 λεπτά ανάγνωση

Η σωστή χρήση του γραπτού λόγου είναι αυτή που κάνει τον άνθρωπο να διαφέρει από τα υπόλοιπα όντα. Η απόκτηση γραφοκινητικών δεξιοτήτων εξαρτάται από το πόσο δραστήρια και ενδιαφέρουσα μπορεί να είναι η συμμετοχή των παιδιών με τους ανθρώπους του περιβάλλοντός τους και από το κατά πόσο τα ίδια τα παιδιά είναι έτοιμα να δεχτούν τα οποιαδήποτε ερεθίσματα ώστε να μπουν στην ουσιαστική διαδικασία της γραφής.
Διαβάστε περισσότερα
Η Αναγνωστική κατανόηση μέσω των βιβλίων της Ιστορίας.

Η Αναγνωστική κατανόηση μέσω των βιβλίων της Ιστορίας.

Φεβρουάριος 19, 2017 2 λεπτά ανάγνωση

Η αναγνωστική ευχέρεια αποτελεί ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της αναγνωστικής διαδικασίας. Ένας μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες που υστερεί στην ανάγνωση ενός κειμένου, υστερεί σημαντικά και στην κατανόησή του.
Διαβάστε περισσότερα
Οι διαφορές Δυσγραφίας και Δυσλεξίας

Οι διαφορές Δυσγραφίας και Δυσλεξίας

Οκτώβριος 14, 2016 3 λεπτά ανάγνωση 3 σχόλια

Τόσο η δυσλεξία όσο και η δυσγραφία αποτελούν μορφές μαθησιακής δυσκολίας. Η δυσλεξία επηρεάζει κυρίως την ανάγνωση, ενώ η δυσγραφία, τη γραφή. Έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά και συνήθως εμφανίζονται παράλληλα...

Διαβάστε περισσότερα

Δίδυμα και Δυσαναγνωσία 2

Δίδυμα και Δυσαναγνωσία 2

Ιανουάριος 19, 2015 3 λεπτά ανάγνωση

Δίδυμα και Δυσαναγνωσία. Η ανάγνωση είναι η πιο σημαντική και απαραίτητη δραστηριότητα για τα παιδιά προ-σχολικής και σχολικής ηλικίας. Οι δυσκολίες στην ανάγνωση και η έλλειψη κατανόησης των όσων έχουν διαβαστεί αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά ενός παιδιού με δυσαναγνωσία. 

Διαβάστε περισσότερα
Δίδυμα και Δυσαναγνωσία 1

Δίδυμα και Δυσαναγνωσία 1

Δεκέμβριος 08, 2014 3 λεπτά ανάγνωση

Η ανάγνωση είναι η πιο σημαντική και απαραίτητη δραστηριότητα για τα παιδιά προ-σχολικής και σχολικής ηλικίας. Οι δυσκολίες στην ανάγνωση και η έλλειψη κατανόησης των όσων έχουν διαβαστεί αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά ενός παιδιού με δυσαναγνωσία. 

Διαβάστε περισσότερα

Δίδυμα και Δυσλεξία

Ιούνιος 17, 2014 3 λεπτά ανάγνωση

 

Τι είναι η δυσλεξία και ποια τα κύρια χαρακτηριστικά της;

Η δυσλεξία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία με δυσχέρεια στην ανάγνωση (Δυσαναγνωσία), στην ορθογραφία (Δυσορθογραφία), στον προφορικό και γραπτό λόγο και στα μαθηματικά (Δυσαριθμησία). Τα δυσλεκτικά παιδιά έχουν υψηλό δείκτη ευφυίας και συνήθως υστερούν σε μεμονωμένα μαθήματα, στα προφορικά ή στα γραπτά. Τα αίτια της δυσλεξίας είναι οργανικά τα οποία αναφέρονται σε μια ελάχιστη νευρολογική δυσλειτουργία του εγκεφάλου ή έχουν γενετικό υπόβαθρο (π.χ. στο 1ο, 2ο και 15ο χρωμόσωμα).

Διαβάστε περισσότερα

Τι είναι η Δυσαριθμησία; (infographic)

Μάιος 27, 2013 1 λεπτά ανάγνωση

Η Δυσαριθμησία είναι μία δυσκολία παρόμοια με τη δυσλεξία και πρόκειται για δυσκολία στην εκμάθηση και κατανόηση των Μαθηματικών. Έχει βιολογική βάση και χαρακτηρίζεται από εγκεφαλική δυσλειτουργία σε τομείς που σχετίζονται με τις έννοιες της ποσότητας, των αριθμών και των πράξεων. Ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζει το κάθε άτομο, είναι διαφορετικός και οι πρώτες ενδείξεις μπορεί να εμφανιστούν σε διαφορετικό στάδιο της ζωής του.
Διαβάστε περισσότερα

Νέα & Ενημερώσεις