| Πραγματικά σχόλια πελατών
Πραγματικά σχόλια πελατών
Ένας μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες που υστερεί στην ανάγνωση ενός κειμένου, υστερεί σημαντικά και στην κατανόησή του. Τα χαρακτηριστικά της ελλιπούς αναγνωστικής κατανόησης του κειμένου από έναν μαθητή με δυσκολίες είναι τα εξής:
Το αποτέλεσμα των παραπάνω χαρακτηριστικών είναι αρκετά:
Για τη στήριξη, εκπαίδευση και βελτίωση της αναγνωστικής κατανόησης, χρειάζονται τα απαραίτητα και κατάλληλα εργαλεία παρέμβασης. Στόχος τους είναι μέσα από δομημένες δραστηριότητες, όπως η αναγνώριση, διάκριση, ανάλυση και σύνθεσης λέξεων και προτάσεων μέσω της οπτικής και ακουστικής διόδου, η διαβαθμισμένη δυσκολία κειμένων, η απλοποίηση κειμένων και γραφοκινητικές δραστηριότητες, να εκπαιδεύσουν τα παιδιά ώστε να η αναγνωστική τους ικανότητα να φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο.
Τα εργαλεία παρέμβασης είναι τα εξής:
Τα παραπάνω εργαλεία στοχεύουν σε δραστηριότητες που ενισχύουν την οπτική και ακουστική αντίληψη, στην ανάπτυξη λεξιλογίου, στην ενίσχυση της μνήμης, στην ταχύτητα επεξεργασίας, στις γραφοκινητικές δραστηριότητες, όπως αντιγραφή, απάντηση ερωτήσεων και περίληψης και στην εύρεση βημάτων για την άμεση κατανόηση των κειμένων. Όλα αυτά είναι τα πλέον απαραίτητα για τις γνωστικές διαδικασίες της αναγνωστικής ικανότητας.
Δημητριάδου Ιωάννα - Ειδική Παιδαγωγός BSc, PgD
Η κα Δημητριάδου είναι εισηγήτρια του σεμιναρίου΅
Πηγές:
¨Η ανάγνωση¨, Πόρποδας, Δ. Κωνσταντίνος (2004)
¨Κεφάλαιο 5ο: Ενίσχυση της αναγνωστικής ικανότητας¨, Αντωνίου Φαίη (2005),
¨ Η αλφαβήτα που μπερδεύει¨, Παντελιάδου Σουζάνα (2015)
¨Ανάπτυξη Αναγνωστικών Δεξιοτήτων¨, Κασσωτάκη, Α. (2016)
¨Δραστηριότητες για την Ανάπτυξη της Αναγνωστικής Ικανότητας Κατανόησης Κειμένου-Στρατηγικές Παρέμβασης βασισμένες στις θεματικές ενότητες των σχολικών βιβλίων της Ιστορίας, Δημητριάδου, Ι. (2016)