Τι είναι το παιχνίδι;
"Το παιχνίδι είναι η υψηλότερη έκφραση της ανθρώπινης ανάπτυξης στην παιδική ηλικία, είναι η ελεύθερη έκφραση αυτού που υπάρχει στην ψυχή ενός παιδιού. Τα παιδιά έχουν έμφυτη ικανότητα να ερευνούν, να εξερευνούν και να παίζουν."
Froebel
«Το παιχνίδι είναι μια ελεύθερη δραστηριότητα που στέκεται ενσυνείδητα έξω από τη «συνηθισμένη» ζωή ως« όχι σοβαρή », αλλά ταυτόχρονα απορροφά τον παίκτη έντονα και απόλυτα. Είναι μια δραστηριότητα που συνδέεται με ουσιαστικό ενδιαφέρον και δεν μπορεί να αποκτηθεί κανένα κέρδος από αυτό. Προχωρά εντός των κατάλληλων ορίων χρόνου και χώρου σύμφωνα με σταθερούς κανόνες και με ομαλό τρόπο."
Huizinga
"Τα παιδιά επαναλαμβάνουν ό, τι τους έχει κάνει μεγάλη εντύπωση στην πραγματική ζωή. Με αυτόν τον τρόπο, αναδημιουργούν τη δύναμη των εντυπώσεων και κάνουν τους εαυτούς τους κυρίαρχους της κατάστασης."
Freud
"Το παιχνίδι είναι η εργασία των παιδιών".
Montessori
"Παιχνίδι… ένα μέσο για την απόκτηση πληροφοριών και εμπειρίας με το περιβάλλον."
Bruner
"Το παιχνίδι του αναπτυσσόμενου παιδιού είναι το εκπαιδευτικό έδαφος για μια εμπειρία μεγάλης ευελιξίας φανταστικών επιλογών μέσα σε μια ύπαρξη που διέπεται και καθοδηγείται από ρόλους και οράματα."
Erikson
Περιγράφεται το παιχνίδι ως "ευχάριστη επίδειξη γνωστών δράσεων."
Piaget
"Το παιχνίδι είναι ένας προσαρμοστικός μηχανισμός που προάγει τη γνωστική ανάπτυξη. Δημιουργεί τη ζώνη της εγγύς ανάπτυξης. Στο παιχνίδι ένα παιδί συμπεριφέρεται πάντα πέρα από τη μέση ηλικία του, πάνω από την καθημερινή του συμπεριφορά. Στο παιχνίδι είναι σαν να είναι ψηλότερο από τον εαυτό του."
Vygotsky
"Το παιχνίδι είναι ένα χαρακτηριστικό συμπεριφοράς που εμφανίζεται σε περιγραφόμενα και επαναλαμβανόμενα περιβάλλοντα και είναι εμφανές σε μια ποικιλία παρατηρούμενων συμπεριφορών»
Rubin, Fein & Vandenberg
"Το παιχνίδι είναι η έκφραση των εμπρόθετων καταστάσεων - οι αναπαραστάσεις στη συνείδηση που κατασκευάζονται από αυτά που γνωρίζουν τα παιδιά και μαθαίνουν από τα τρέχοντα γεγονότα - και αποτελείται από αυθόρμητες, φυσικές δραστηριότητες με αντικείμενα που προσελκύουν την προσοχή και το ενδιαφέρον."
Lifter & Bloom
"Μια ελεύθερη εκούσια δραστηριότητα που πραγματοποιείται με συγκεκριμένα όρια χρόνου και τόπου, σύμφωνα με τους αποδεκτούς κανόνες. Το παιχνίδι συνοδεύεται από συναισθήματα έντασης και χαράς και επίγνωση ότι διαφέρει από τη συνηθισμένη ζωή."
Albon
"Το παιχνίδι είναι απόλαυση για το ίδιο το παιδί, αλλά το γενετικό του χάρισμα είναι ίσως η αίσθηση ότι τη ζωή, τουλάχιστον προσωρινά, αξίζει να τη ζεις!"
Sutton-Smith
"Το παιχνίδι είναι μια φυσική κυρίαρχη μαθησιακή προσέγγιση του παιδιού και συμβάλλει στην ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων σε όλους τους γνωστικούς, κοινωνικούς / συναισθηματικούς, δημιουργικούς και φυσικούς τομείς, ενώ παράλληλα παρέχει μια σταθερή βάση για τη μελλοντική."
Uren & Stagnitti
"Το παιχνίδι είναι μια αυθόρμητη, εκούσια, ευχάριστη και ευγενική δραστηριότητα που περιλαμβάνει συνδυασμό σώματος, αντικειμένου, χρήσης συμβόλων και σχέσεων. Σε αντίθεση με τα παιχνίδια, η συμπεριφορά του παιχνιδιού είναι πιο αποδιοργανωμένη (η διαδικασία είναι πιο σημαντική από οποιονδήποτε στόχο ή τελικό σημείο) ."
Smith