Καταπολέμηση του Ρατσισμού
Όλοι θέλουμε οι μαθητές να γίνουν παγκόσμιοι πολίτες, οι οποίοι να μπορούν να αναλάβουν με επιτυχία έναν ολοένα περισσότερο πολυπολιτισμικό κόσμο. Αλλά πώς μπορούμε να διευκολύνουμε τις αλληλεπιδράσεις και τις μαθησιακές εμπειρίες που προωθούν την αποδοχή και την κατανόηση ενός ευρέος φάσματος ανθρώπων και πολιτισμών; Πώς μπορούμε να τους εμπνεύσουμε να εργαστούν για την κοινωνική δικαιοσύνη και την ενεργό καταπολέμηση του εκφοβισμού, των στερεοτύπων και του ρατσισμού;
Εδώ υπάρχουν εννέα συμβουλές για τη διδασκαλία των δεξιοτήτων ποικιλομορφίας, η οποία ορίζεται ως η ικανότητα να μάθουν για τις διαφορές, να μιλούν γι' αυτές, να τις αποδέχονται και (αν εμπλέκεται σύγκρουση) να τις επιλύουν ειρηνικά.
Η οικοδόμηση αυτών των δεξιοτήτων δεν είναι τόσο δύσκολη όσο ίσως σκέφτεστε. Στην πραγματικότητα πρόκειται για την καλλιέργεια μιας υγιούς περιέργειας και την ανάπτυξη ενός επιπέδου άνεσης σχετικά με το να ρωτούν και να ανταλλάσσουν τις προσωπικές πολιτιστικές παραδόσεις και άλλα χαρακτηριστικά που καθιστούν τα άτομα μοναδικά.
Κάντε τη μάθηση βιωματική.
Ενσωματώστε πολυαισθητηριακά "στηρίγματα" στα μαθήματα για να εμβαθύνετε τη μάθηση σχετικά με μια ποικιλία πολιτισμών. Μπορεί κάποιος να μάθει για το Μεξικό από ένα βιβλίο των κοινωνικών σπουδών. Όμως, είναι άλλο πράγμα να αφήσετε τους μαθητές να δουν, να ακούσουν, να γευτούν και να αισθανθούν ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως η μουσική, οι ισπανικές λέξεις, τα παραμύθια, οι προσωπικές ιστορίες μεταναστών, τα μουσικά όργανα, τα έργα τέχνης, οι χειροτεχνίες, τα φαγητά, οι φωτογραφίες, τα υφάσματα και τα κοσμήματα.
Εξοικειώστε τους μαθητές με μια ποικιλία ανθρώπων και περιβαλλόντων.
Η εξάλειψη των εμποδίων αρχίζει με το να γνωρίσουν τους ανθρώπους και να περάσουν χρόνο μαζί τους. Αν μπορείτε να διαχειριστείτε μια εκδρομή εκτός των εγκαταστάσεων, δοκιμάστε ένα έθνικ παζάρι ή φεστιβάλ, μια έθνικ γειτονιά, ή ένα έθνικ εστιατόριο ή μπακάλικο. Προηγουμένως, βάλτε τα παιδιά να διαβάσουν ή να κάνουν έρευνα για τον πολιτισμό (τους πολιτισμούς) που θα διερευνηθούν στην εκδρομή. Ενθαρρύνετε τους μαθητές να κάνουν ευγενικές ερωτήσεις στους ανθρώπους που συναντούν ή οργανώστε εκ των προτέρων να είναι κάποιος σε μία από αυτές τις τοποθεσίες, ο οποίος να είναι πρόθυμος να περάσει μερικά λεπτά μιλώντας με τους μαθητές. Ίσως ως μέρος της εμπειρίας, μπορούν να μάθουν λίγες λέξεις σε μια άλλη γλώσσα.
Επιλογές εντός των εγκαταστάσεων περιλαμβάνουν την εικονική (βασισμένη στο διαδίκτυο) "αλληλογραφία" ή τη συνεργασία με μια τάξη σε άλλη χώρα. Ή, φέρτε ομιλητές μιας συγκεκριμένης πολιτιστικής ομάδας και βάλτε τους μαθητές να προετοιμάσουν ερωτήσεις εκ των προτέρων. Ακόμα και προσωπικό του σχολείου και μαθητές μπορούν να χρησιμεύσουν ως ομιλητές, αλλά πρέπει να προσέξετε να μην τους ξεχωρίσετε ή να μην τους φέρετε σε δύσκολη θέση. Εάν ένα τοπικό μουσείο κάνει επιτόπιες επισκέψεις, ζητήστε τους να φέρουν αντικείμενα, έργα τέχνης και άλλους πολιτιστικούς θησαυρούς για να τα εκμεταλλευτείτε.
Αφήστε τους μαθητές να ακολουθήσουν τα ενδιαφέροντά τους.
Τα παιδιά είναι φυσικοί εξερευνητές. Ενθαρρύνετε τους μαθητές να μελετήσουν μια κουλτούρα που βρίσκουν ενδιαφέρουσα. Χρησιμοποιήστε διαγράμματα KWL* για να διεγείρετε την περιέργεια τους και να καταγράψετε τη μάθηση τους.
Βεβαιωθείτε ότι η πολιτιστική μάθηση πηγαίνει πέρα από κόμματα.
Οι διακοπές και τα φαγητά είναι σημαντικά, αλλά φροντίστε να εμβαθύνετε για να βοηθήσετε τα παιδιά να κατανοήσουν τις κοινές εμπειρίες των διαφορετικών μελών μιας συγκεκριμένης κουλτούρας.
Μήπως κάποια μέλη μιας ομάδας ή μιας κουλτούρας, αντιμετωπίζουν διακρίσεις και ρατσισμό, ανεπαρκή υγειονομική περίθαλψη ή άλλα προβλήματα; Μήπως οι πρόσφατοι μετανάστες αντιμετωπίζουν εμπόδια σχετικά με την εργασία και τη γλώσσα; Πώς έχουν αλλάξει τα γεγονότα τις εμπειρίες μιας ομάδας ανθρώπων με την πάροδο του χρόνου;
Συζητήστε πώς η φυλή / η εθνικότητα, η θρησκεία, ο πολιτισμός, η γεωγραφία και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση τέμνονται, με αποτέλεσμα πολύ διαφορετικές εμπειρίες ζωής για διαφορετικές ομάδες ανθρώπων.
Για να συμπεριλάβετε εικόνες και ιστορίες για παιδιά που ζουν σε πολύ διαφορετικά περιβάλλοντα σε όλο τον κόσμο, δείτε το βιβλίο του James Mollison Που Κοιμούνται τα Παιδιά (Where Children Sleep). Αυτός ο τίτλος είναι μια εξαιρετική αφορμή για κουβέντα ώστε να διερευνηθούν οι διαφορές. Για παράδειγμα, δείτε το σχέδιο μαθήματος του EducationWorld (Εκπαιδευτικός Κόσμος) Η ισραηλινό-παλαιστινιακή σύγκρουση μέσα από τα μάτια των παιδιών.
Χρησιμοποιήστε βιβλία για να εξερευνήσετε δύσκολα θέματα.
Εφοδιάστε την τάξη σας με τα βιβλία που μοιράζονται τις προσωπικές εμπειρίες των διαφορετικών ατόμων. Εμπλέξτε τους μαθητές σε συζήτηση μετά την ανάγνωση ως ομάδα, ή βάλτε τα παιδιά να επιλέξουν ένα βιβλίο που τα ενδιαφέρει και μετά να αναφέρουν στην τάξη τι έμαθαν.
Μην φοβάστε να διαβάσετε τα βιβλία που εξερευνούν φλέγοντα θέματα όπως ο εκφοβισμός, ο επιπολιτισμός / η αφομοίωση και ο ρατσισμός. Για ιδέες, δείτε τις ολοκληρωμένες βιβλίο-προτάσεις του EducationWorld (Εκπαιδευτικός Κόσμος): Πολυπολιτισμικότητα και Διαφορετικότητα. Εάν η σχολική βιβλιοθήκη δεν διαθέτει ενδιαφέροντα βιβλία στα ράφια της, βάλτε τα παιδιά να βοηθήσουν στη συγκέντρωση χρημάτων για να αγοράσετε νέα.
Βοηθήστε τα παιδιά να φτάσουν «κάτω από την επιφάνεια» με τους ανθρώπους από άλλες κουλτούρες.
Συχνά, από ευγένεια, φόβο για το άγνωστο ή φόβο μήπως προσβάλλουμε ένα άτομο που είναι διαφορετικό από εμάς, διστάζουμε να κάνουμε ερωτήσεις που θα μας βοηθήσουν να γνωρίσουμε και να εκτιμήσουμε τη διαφορετικότητα. Επιπλέον, όταν οι νέοι άνθρωποι αποτυγχάνουν να συνεργαστούν με άλλους που είναι διαφορετικοί από αυτούς, τα στερεότυπα και οι παρανοήσεις μπορούν να ανθίσουν.
Το να αφήσετε τους μαθητές να εξασκηθούν να κάνουν ερωτήσεις θα αυξήσει το επίπεδο άνεσης τους, θα τους βοηθήσει να αποφύγουν προκαταλήψεις σχετικά με ομάδες ανθρώπων, και θα τους δώσει τα μέσα για την οικοδόμηση σχέσεων με διαφορετικά άτομα.
Πραγματοποιήστε σαφή μαθήματα για το ρατσισμό και την επίλυση συγκρούσεων.
Όταν διδάσκουμε για τους διαφορετικούς πολιτισμούς, αλλά αποφεύγουμε συζητήσεις για τις δύσκολες πτυχές των ανθρώπινων διαφορών, το μήνυμα που οι μαθητές μπορεί να πάρουν είναι ότι "δεδομένου ότι όλοι οι πολιτισμοί είναι ενδιαφέροντες και διασκεδαστικοί, όλοι τα πάνε καλά μεταξύ τους. "
Αντ’ αυτού, φροντίστε να υπάρξει χρόνος για ενδελεχή και συγκεκριμένα μαθήματα για την υπέρβαση του ρατσισμού και την αντιμετώπιση των πολιτισμικών παρεξηγήσεων, της κακομεταχείρισης και των συγκρούσεων.
Διδάξτε για την κοινωνική δικαιοσύνη.
Διδάξτε το έργο των σημαντικότερων οργανισμών και των κινημάτων που εργάζονται για να προάγουν την ανεκτικότητα και την κατανόηση σε όλο τον κόσμο. Συζητήστε τις επιλογές σταδιοδρομίας που αφορούν αυτό το είδος της εργασίας. Εμπλέξτε τα παιδιά σε έργο που αφορά την κοινωνική δικαιοσύνη σε επίπεδο σχολείων και κοινότητας.
* KWL chart: πίνακας με τρεις στήλες. Στην πρώτη στήλη ο μαθητής γράφει τι γνωρίζει (what I Know), στη δεύτερη τι θέλει να μάθει (what I Want to know) και στην τρίτη τι έμαθε (what I Learned) σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα.
Πηγή: educationworld.com