0

Το Καλάθι σας είναι άδειο

Μύθοι για την Εκλεκτική Αλαλία

Μύθοι για την Εκλεκτική Αλαλία

Αποσαφηνίζοντας τα χαρακτηριστικά μιας «ιδιότυπης» διαταραχής .

Η εκλεκτική αλαλία είναι μία σπάνια αγχώδης διαταραχή. Τα παιδιά που την εμφανίζουν ενώ είναι ομιλητικά στο σπίτι, αδυνατούν να μιλήσουν σε δημόσιους χώρους, συμπεριλαμβανομένου και του σχολείου. Αυτή η συμπεριφορά συγχέεται συχνά με την πλήρη ανικανότητα για ομιλία ή με την εσκεμμένη άρνηση του παιδιού να μιλήσει. Παρακάτω παρουσιάζονται κάποιοι από τους πιο διαδεδομένους μύθους σχετικά με την εκλεκτική αλαλία.

Τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία έχουν τραυματιστεί ψυχικά ή έχουν κακοποιηθεί στο παρελθόν .

Ο συγκεκριμένος μύθος είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος καθώς κάποιοι γονείς δεν αναζητούν βοήθεια για το παιδί τους από φόβο μην κατηγορηθούν για κακοποίηση. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνδέει την εκλεκτική αλαλία με τα τραύματα. Τα παιδιά που παρουσιάζουν τη συγκεκριμένη διαταραχή μιλούν άνετα στο περιβάλλον του σπιτιού, αλλά κυριεύονται από άγχος σε ευρύτερα κοινωνικά πλαίσια. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι πρόκειται για μία πιθανώς κληρονομική διαταραχή, δηλαδή μία γενετική προδιάθεση εμφάνισης άγχους.

Η εκλεκτική αλαλία δεν είναι διαταραχή, παρά μόνο μία συστολή. Μεγαλώνοντας, τα παιδιά την ξεπερνούν.

Η εκλεκτική αλαλία είναι μία μορφή κοινωνικού άγχους που ξεπερνάει κατά πολύ τα όρια της απλής συστολής. Πρόκειται για μία ανικανότητα για παραγωγή ομιλίας που επηρεάζει τη ζωή και την πρόοδο του παιδιού. Παρά το γεγονός ότι τελικά κάποια παιδιά όντως ξεπερνούν τη συγκεκριμένη διαταραχή χωρίς θεραπεία, ίσως περάσουν αρκετά χρόνια αντιμετωπίζοντας σημαντικές δυσκολίες και χάνοντας δραστηριότητες που αντιστοιχούν στην ηλικία τους.

Τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία παρουσιάζουν δυσκολίες ομιλίας.

Παρόλο που κάποια παιδιά με εκλεκτική αλαλία, μπορεί όντως να παρουσιάζουν και καθυστέρηση στην ομιλία, στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο διαφορετικές διαταραχές. Πολλά από τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία δεν παρουσιάζουν κανένα πρόβλημα ομιλίας ή κάποια μαθησιακή διαταραχή. Σε περιπτώσεις που τα παιδιά δεν είναι σε θέση να επικοινωνήσουν με ενήλικες που δεν ανήκουν στο οικείο περιβάλλον τους, οι λεκτικές τους ικανότητες ίσως είναι δύσκολο να αξιολογηθούν.

Τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία είναι αντιδραστικά ή παρουσιάζουν στοιχεία χειριστικής συμπεριφοράς.

Η αντίληψη ότι τα παιδιά «επιλέγουν» την εκλεκτική αλαλία ήταν τόσο διαδεδομένη στο παρελθόν που για κάποιο διάστημα η εκλεκτική αλαλία ήταν γνωστή ως «επιλεκτική αλαλία» με κύριο αίτιο εμφάνισής της να θεωρείται η λανθασμένη ανατροφή του παιδιού. Στην ουσία όμως, η εκλεκτική αλαλία προέρχεται από κοινωνικό άγχος και αμηχανία και όχι από θυμό ή επιθυμία για κυριαρχία. Τα παιδιά τη βιώνουν ως αδυναμία να μιλήσουν.  

Αν τους γίνει σαφές ότι είναι απαραίτητο να μιλήσουν, τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία θα τα καταφέρουν.

Η πίεση να μιλήσουν προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη ανικανότητα στα παιδιά με εκλεκτική αλαλία. Αντίθετα, αυτό που χρειάζονται είναι παρεμβάσεις προκειμένου να μειωθεί το άγχος τους και ενθαρρυντική υποστήριξη σε κάθε τους προσπάθεια. Δίνοντας 5 επιπλέον δευτερόλεπτα στο παιδί για να απαντήσει σε μία ερώτηση μπορεί επίσης να αυξήσει τις πιθανότητες να ανακτήσει τη φωνή του.

Η εκλεκτική αλαλία είναι μία μορφή αυτισμού.

Όταν είναι αγχωμένα, τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία συχνά αντιδρούν με ελλιπή οπτική επαφή, κενή έκφραση ή άλλα είδη συμπεριφοράς που παραπέμπουν σε διαταραχές επικοινωνίας. Ωστόσο, η εκλεκτική αλαλία είναι διαφέρει ριζικά από τον αυτισμό. Τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού παρουσιάζουν ελλιπείς κοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες επικοινωνίας σε όλα τα περιβάλλοντα, ενώ τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία είναι ιδιαίτερα αμήχανα όταν μιλούν σε ορισμένες περιστάσεις ή σε ορισμένα περιβάλλοντα.

Mετάφραση/ Προσαρμογή από: www.childmind.org

 


Το eBook “Αναγνώριση, Έκφραση & Ρύθμιση Συναισθημάτων | ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟ ΕΠΙΠΕΔΟ” είναι ένας πλήρης οδηγός για τον εντοπισμό την έκφραση αλλά και τη διαχείριση των δευτερογενών συναισθημάτων ακολουθώντας μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία μέσω τριών επιπέδων. Ο εντοπισμός, η κατανόηση και η ανταπόκριση στα συναισθήματα των άλλων είναι πολύ σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες. Αυτές οι δεξιότητες μας βοηθούν να κατανοήσουμε και να αναπτύξουμε σχέσεις με άλλους ανθρώπους.


 


Γράψτε ένα σχόλιο


Διαβάστε επίσης στο Blog

Χαρακτηριστικά της Δυσαριθμησίας
Χαρακτηριστικά της Δυσαριθμησίας

2 σχόλια

Όταν δεν πρόκειται για μία απλή δυσκολία στα μαθηματικά...

Πολλά παιδιά δεν βρίσκουν τα μαθηματικά εύκολα, αλλά αν οι δυσκολίες του παιδιού σας είναι έντονες και δεν υποχωρούν, ίσως αποτελούν ένδειξη για μία μαθησιακή δυσκολία, τη δυσαριθμησία.

Διαβάστε περισσότερα
Βασικοί Κανόνες Γραφής
Βασικοί Κανόνες Γραφής

Η σωστή χρήση του γραπτού λόγου είναι αυτή που κάνει τον άνθρωπο να διαφέρει από τα υπόλοιπα όντα. Η απόκτηση γραφοκινητικών δεξιοτήτων εξαρτάται από το πόσο δραστήρια και ενδιαφέρουσα μπορεί να είναι η συμμετοχή των παιδιών με τους ανθρώπους του περιβάλλοντός τους και από το κατά πόσο τα ίδια τα παιδιά είναι έτοιμα να δεχτούν τα οποιαδήποτε ερεθίσματα ώστε να μπουν στην ουσιαστική διαδικασία της γραφής.
Διαβάστε περισσότερα
Διαφορές ΔΕΠΥ και Διαταραχής της Αισθητηριακής Επεξεργασίας
Διαφορές ΔΕΠΥ και Διαταραχής της Αισθητηριακής Επεξεργασίας

1 σχόλιο

Ο συνεχής εκνευρισμός και η ανησυχία, η αδυναμία εκτίμησης του προσωπικού χώρου καθώς και οι συναισθηματικές εντάσεις σε δημόσιους χώρους μπορεί να αποτελούν ενδείξεις τόσο για ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας) όσο και για Διαταραχή Αισθητηριακής Επεξεργασίας. 
Διαβάστε περισσότερα
Νέα & Ενημερώσεις

Θα σας στέλνουμε μόνο ενδιαφέροντα νέα και προσφορές!

Αρχείο .PDF

Το υλικό μας διατίθεται αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή

 - Το ψηφιακό υλικό που ετοιμάζουμε είναι φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς είναι κατάλληλα δομημένο ώστε μόνο ένα μέρος τους να χρειάζεται εκτύπωση. 

 - Το ψηφιακό υλικό μπορεί να αποκτηθεί όπου, όποτε και από όποιο μέσο επιθυμούμε. 

 - Το ψηφιακό υλικό είναι πιο ευέλικτο, καθώς αποτελείται από φύλλα εργασίας ειδικά διαμορφωμένα για εκτυπώσεις. 

 - Το ψηφιακό υλικό μας ανανεώνεται διαρκώς, καθώς κάθε τίτλος εμπλουτίζεται κάθε χρόνο με νέες δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.