★★★★★ 4.84 από 5 με βάση 10732 Κριτικές

Αναλογική Μέθοδος Bortolato! Δείτε εδώ

Έκπτωση 10% σε όλα τα Σχολικά Βοηθήματα

R0JSMX9FTY

Τι αρέσει στα παιδιά με ΔΕΠΥ: Συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς

Τι αρέσει στα παιδιά με ΔΕΠΥ: Συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς

Τι Αρέσει στα Παιδιά με ΔΕΠΥ: Εισαγωγή στη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής

Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) είναι μια από τις πιο συχνές νευροαναπτυξιακές διαταραχές της παιδικής ηλικίας. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ χαρακτηρίζονται από δυσκολίες συγκέντρωσης, αυξημένη κινητικότητα και παρορμητική συμπεριφορά, δημιουργώντας μια χαρακτηριστική εικόνα συμπεριφοράς που διαφέρει από αυτή των συνομηλίκων τους. Ωστόσο, αυτά τα χαρακτηριστικά δεν σημαίνουν ότι το παιδί δεν μπορεί να ενθουσιαστεί, να μάθει ή να αναπτυχθεί—αντιθέτως, χρειάζεται απλώς έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης.

Η κατανόηση των αναγκών τους είναι το πρώτο βήμα. Συχνά, η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠΥ συγκρίνεται με αυτή που παρουσιάζουν άλλα παιδιά της ίδιας ηλικίας, όπως για παράδειγμα σε παιδιά 7-10 ετών, ώστε να αξιολογηθεί η ένταση και η συχνότητα των συμπτωμάτων. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ δεν είναι “δύσκολα”, είναι διαφορετικά. Έχουν μοναδικό τρόπο σκέψης, αντίληψης και μάθησης. Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε πώς μπορείτε να τα εμπνεύσετε, να τα ενθαρρύνετε και να τα βοηθήσετε να αναπτύξουν τον ενθουσιασμό και τις δυνατότητές τους.

Υπάρχουν διάφορες μορφές και συμπτώματα της ΔΕΠΥ, που μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από παιδί σε παιδί. Η ΔΕΠΥ μπορεί να συνυπάρχει με κάποιο άλλο πρόβλημα, όπως μαθησιακές δυσκολίες, και τα παιδιά με ΔΕΠΥ συχνά αντιμετωπίζουν και μαθησιακές δυσκολίες. Για τη διαχείριση αυτής της διαταραχής, είναι σημαντική η εξατομικευμένη προσέγγιση, ώστε κάθε παιδί να λαμβάνει την υποστήριξη που χρειάζεται.

Βασικά Σημεία-Κλειδιά

  • Τα παιδιά με ΔΕΠΥ έχουν μοναδικές ανάγκες και χαρακτηριστικά που απαιτούν εξατομικευμένη προσέγγιση, καθώς η διαταραχή επηρεάζει την προσοχή, την υπερκινητικότητα και την παρορμητικότητα.
  • Η ενσωμάτωση κίνησης, δημιουργικότητας και δομημένου περιβάλλοντος βοηθά σημαντικά στην υποστήριξη και ανάπτυξη των παιδιών με ΔΕΠΥ, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση και τη συγκέντρωσή τους.
  • Η συνεργασία γονέων, εκπαιδευτικών και ειδικών είναι καθοριστική για την επιτυχή διαχείριση της διαταραχής και την προώθηση της ευεξίας και της κοινωνικής ένταξης των παιδιών με ΔΕΠΥ.

Τι είναι η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής

Τι αρέσει στα παιδιά με ΔΕΠΥ: Συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς

Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής (ΔΕΠΥ) είναι μια νευροβιολογική διαταραχή που επηρεάζει σημαντικά την καθημερινότητα του παιδιού σας. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ συχνά δυσκολεύονται να διατηρήσουν την προσοχή τους σε δραστηριότητες που απαιτούν συγκέντρωση, όπως οι σχολικές εργασίες ή τα παιχνίδια που απαιτούν κανόνες. Η υπερκινητικότητα και η παρορμητικότητα είναι επίσης βασικά χαρακτηριστικά της διαταραχής, με αποτέλεσμα το παιδί να κινείται συνεχώς, να διακόπτει τους άλλους ή να δυσκολεύεται να περιμένει τη σειρά του.

Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής δεν είναι αποτέλεσμα κακής ανατροφής ή έλλειψης προσπάθειας από το παιδί ή τους γονείς. Είναι μια κατάσταση που σχετίζεται με τον τρόπο που λειτουργεί ο εγκέφαλος του παιδιού και μπορεί να επηρεάσει τη σχολική του απόδοση, τις κοινωνικές του σχέσεις και τη γενικότερη ευεξία του. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ έχουν συχνά δυσκολίες στην οργάνωση, στη διαχείριση του χρόνου και στην ολοκλήρωση των εργασιών τους, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει απογοήτευση τόσο στο ίδιο το παιδί όσο και στους γονείς του.

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι κάθε παιδί με ΔΕΠΥ είναι μοναδικό και μπορεί να εμφανίζει διαφορετικό συνδυασμό συμπτωμάτων. Η έγκαιρη αναγνώριση και η κατάλληλη υποστήριξη μπορούν να βοηθήσουν το παιδί σας να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του και να αναπτύξει τις δεξιότητές του, παρά τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει λόγω της διαταραχής.

1. Χρησιμοποιήστε Κίνηση και Σωματική Δραστηριότητα

Η υπερκινητικότητα δεν είναι “πρόβλημα” – είναι ένα φυσικό χαρακτηριστικό του παιδιού με ΔΕΠΥ. Αντί να το καταστείλουμε, μπορούμε να το αξιοποιήσουμε προς όφελός του:

  • Σωματικά παιχνίδια όπως χορός, γυμναστική, αναρρίχηση ή παιχνίδια σε εξωτερικούς χώρους βοηθούν το παιδί να εκτονώσει την ενέργειά του με θετικό τρόπο.
  • Μάθηση μέσω κίνησης – το παιδί μπορεί να μάθει λέξεις ενώ περπατά, μαθηματικά παίζοντας με κύβους ή επιστήμη μέσα από πειράματα.
  • Οι σωματικές δραστηριότητες βοηθούν επίσης στη ρύθμιση της προσοχής και μειώνουν το άγχος.

Η ενσωμάτωση της κίνησης στην καθημερινή ρουτίνα κάνει τα παιδιά με ΔΕΠΥ να νιώθουν πιο άνετα και ικανά να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος. Επιπλέον, η σύνδεση των σωματικών δραστηριοτήτων με άλλες δημιουργικές ή πρακτικές δραστηριότητες, όπως η ζωγραφική, η μουσική ή οι δραστηριότητες στη φύση, προσφέρει στα παιδιά με ΔΕΠΥ εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης και μάθησης.

2. Δημιουργήστε Ένα Δομημένο αλλά Ευέλικτο Περιβάλλον

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ δυσκολεύονται να οργανώσουν τον χρόνο και τις δραστηριότητές τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν – απλώς χρειάζονται πιο σαφές και προβλέψιμο πλαίσιο.

  • Ορατά προγράμματα και ρουτίνες βοηθούν τα παιδιά να ξέρουν τι να περιμένουν.
  • Καθαρές οδηγίες με απλά βήματα κάνουν την εκτέλεση καθηκόντων πιο εύκολη.
  • Ευελιξία για όταν το παιδί χρειάζεται διάλειμμα ή εναλλαγή δραστηριότητας.

Το σταθερό περιβάλλον δεν σημαίνει αυστηρότητα. Είναι ένας ασφαλής «σκελετός» μέσα στον οποίο το παιδί μπορεί να κινηθεί ελεύθερα και με σιγουριά.

3. Μετατρέψτε την Εκπαίδευση σε Παιχνίδι

Η μάθηση για τα παιδιά με ΔΕΠΥ γίνεται ευκολότερη όταν είναι συνδεδεμένη με το παιχνίδι, την περιέργεια και τη δράση:

  • Χρήση τεχνικών gamification – πόντοι, αποστολές, επιβραβεύσεις.

  • Διαδραστικά παιχνίδια με κάρτες, χειροτεχνίες, επιτραπέζια ή εφαρμογές.

  • Μάθηση μέσω project: φτιάξτε μαζί μια κατασκευή, ερευνήστε ένα θέμα που το ενθουσιάζει (δεινόσαυροι, διαστημόπλοια, ζώα κ.λπ.)

  • Για παράδειγμα, μια εκπαιδευτική δραστηριότητα όπως η εκμάθηση λέξεων μπορεί να μετατραπεί σε παιχνίδι μνήμης με κάρτες, βοηθώντας το παιδί να μάθει μέσα από τη διασκέδαση.

Η γνώση γίνεται πιο ελκυστική όταν συνοδεύεται από ενθουσιασμό και ελευθερία εξερεύνησης.

4. Δώστε Έμφαση στη Δημιουργική Έκφραση

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ συχνά έχουν πλούσια φαντασία και μεγάλη ανάγκη να εκφραστούν. Αντί να εστιάζουμε μόνο στις «γνωστικές» τους δυσκολίες, μπορούμε να αναδείξουμε τη δημιουργικότητα:

  • Ζωγραφική, μουσική, αφήγηση ιστοριών ή θέατρο είναι δραστηριότητες που επιτρέπουν στο παιδί να «διοχετεύσει» τα συναισθήματά του.
  • Δημιουργία κόμικς ή ιστοριών, ακόμα και αν δεν γράφει σωστά, αρκεί που εκφράζεται.
  • Η δημιουργικότητα καλλιεργεί και την αυτοπεποίθηση, που συχνά λείπει από παιδιά με ΔΕΠΥ.

Μέσα από την τέχνη, το παιδί μαθαίνει να αγαπά τον εαυτό του, να εξερευνά τον κόσμο του και να επικοινωνεί με τους άλλους.

5. Προσφέρετε Συχνή Ενίσχυση και Θετική Ενθάρρυνση

Η αναγνώριση και η επιβράβευση παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ψυχολογία ενός παιδιού με ΔΕΠΥ. Συχνά, αυτά τα παιδιά ακούνε πιο πολλές διορθώσεις και «όχι» από ό,τι επαίνους.

  • Χρησιμοποιήστε ενισχύσεις για κάθε θετική συμπεριφορά, όσο μικρή και αν φαίνεται.
  • Αποφύγετε την εστίαση στο λάθος και προτιμήστε να δίνετε καθοδήγηση με θετικό τόνο.
  • Καθημερινή επανάληψη επιτυχιών με φράσεις όπως: «Είδα ότι προσπάθησες πολύ σήμερα», «Μου άρεσε που συγκεντρώθηκες στο παιχνίδι», «Είσαι πολύ δημιουργικός!»

Η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση είναι θεμέλια για να ενθουσιαστεί και να προχωρήσει το παιδί.

Τι Αρέσει στα Παιδιά με ΔΕΠΥ; Ενθουσιασμός, Δράση, Σχέση

Τι αρέσει στα παιδιά με ΔΕΠΥ: Συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς

Αυτό που τελικά αρέσει στα παιδιά με ΔΕΠΥ είναι η σύνδεση – με τους άλλους, με τη μάθηση, με τη δράση. Τα παιδιά αυτά:

  • Θέλουν να κινούνται και να εξερευνούν.
  • Θέλουν να νιώθουν επιτυχημένα.
  • Αντιδρούν θετικά στη θετική αλληλεπίδραση, όχι στον περιορισμό.
  • Ανθίζουν μέσα από σχέσεις εμπιστοσύνης και ευέλικτα πλαίσια.

Άλλωστε, εκτός από τα παραπάνω, υπάρχουν και άλλα στοιχεία που μπορεί να αρέσουν στα παιδιά με ΔΕΠΥ, ανάλογα με την προσωπικότητα και τα ενδιαφέροντά τους.

Υγεία και Ευεξία για τα Παιδιά με ΔΕΠΥ

Η υγεία και η ευεξία παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση των συμπτωμάτων της ΔΕΠΥ στα παιδιά. Ένα παιδί με ΔΕΠΥ μπορεί να επωφεληθεί σημαντικά από μια καθημερινότητα που περιλαμβάνει ισορροπημένη διατροφή, επαρκή ύπνο και τακτική σωματική δραστηριότητα. Η άσκηση βοηθά στη διοχέτευση της ενέργειας, βελτιώνει τη συγκέντρωση και μειώνει το άγχος, ενώ η σωστή διατροφή και ο καλός ύπνος ενισχύουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη διάθεση του παιδιού.

Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους να διαχειριστεί τα συμπτώματα της ΔΕΠΥ ενθαρρύνοντάς το να συμμετέχει σε δραστηριότητες που του αρέσουν, όπως αθλητικές ομάδες, δημιουργικά εργαστήρια ή παιχνίδια με φίλους. Η κοινωνική αλληλεπίδραση και η συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες ενισχύουν τις κοινωνικές δεξιότητες, όπως η επικοινωνία, η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων, που συχνά αποτελούν πρόκληση για τα παιδιά με ΔΕΠΥ.

Επιπλέον, η διαχείριση του στρες και της ανησυχίας είναι σημαντική για την ευεξία του παιδιού. Τεχνικές χαλάρωσης, όπως η βαθιά αναπνοή, η γιόγκα ή η δημιουργική έκφραση, μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να ηρεμήσει και να εστιάσει καλύτερα. Οι γονείς μπορούν να συνεργαστούν με ειδικούς, όπως παιδοψυχολόγους ή ειδικούς παιδαγωγούς, για να αναπτύξουν ένα εξατομικευμένο πλάνο υποστήριξης που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του παιδιού τους.

Τέλος, η ενίσχυση των μαθησιακών δεξιοτήτων, όπως η ανάγνωση, η γραφή και η μαθηματική σκέψη, μπορεί να γίνει μέσα από διασκεδαστικές και πρακτικές δραστηριότητες που κρατούν το ενδιαφέρον του παιδιού ζωντανό. Με τη σωστή καθοδήγηση, υποστήριξη και αγάπη, τα παιδιά με ΔΕΠΥ μπορούν να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση και να ζήσουν μια γεμάτη και ικανοποιητική ζωή, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητές τους.

Υποστήριξη του Παιδιού με ΔΕΠΥ στο Σχολείο

Τι αρέσει στα παιδιά με ΔΕΠΥ: Συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς

Το σχολείο είναι ένα περιβάλλον με πολλές απαιτήσεις: καθήκοντα, προσοχή, κοινωνική αλληλεπίδραση και τήρηση κανόνων. Για ένα παιδί με ΔΕΠΥ, η καθημερινότητα στο σχολείο μπορεί να είναι πρόκληση, καθώς συχνά αντιμετωπίζει δυσκολία στη συγκέντρωση, στη διαχείριση των καθημερινών απαιτήσεων και στην προσαρμογή στους κανόνες, όχι γιατί δεν έχει τις ικανότητες, αλλά επειδή το περιβάλλον συχνά δεν είναι σχεδιασμένο σύμφωνα με τις νευροαναπτυξιακές του ανάγκες.

Αναγνώριση και Συνεργασία με το Εκπαιδευτικό Προσωπικό

Το πρώτο βήμα για την υποστήριξη του παιδιού στο σχολείο είναι η ανοιχτή επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς. Οι γονείς χρειάζεται να ενημερώσουν το σχολείο για τη διάγνωση (όπου υπάρχει) ή τις δυσκολίες που παρατηρούν, και να συνεργαστούν για τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού πλάνου.

  • Ενημέρωση των δασκάλων για τα δυνατά σημεία και τις προκλήσεις του παιδιού.
  • Καθιέρωση σταθερής επικοινωνίας σχολείου-οικογένειας.
  • Ορισμός στρατηγικών υποστήριξης μέσα στην τάξη.

Προσαρμογές στον Τρόπο Διδασκαλίας

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ ανταποκρίνονται καλύτερα σε μια διδασκαλία που είναι ευέλικτη, οπτικοποιημένη και συμμετοχική. Υπάρχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ή καταστάσεις, όπως δυσκολίες στη μάθηση ξένων γλωσσών ή στην αναγνώριση οδηγιών, για τα οποία απαιτούνται προσαρμογές οι οποίες να ταιριάζουν στις ανάγκες κάθε παιδιού. Ορισμένες απλές προσαρμογές μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά:

  • Μικρότερα χρονικά διαστήματα εργασίας με συχνά διαλείμματα.
  • Καθαρά και απλά φύλλα εργασίας χωρίς περιττές πληροφορίες.
  • Χρήση οπτικών βοηθημάτων (εικονίδια, χρώματα, πίνακες ρουτίνας).
  • Δραστηριότητες που περιλαμβάνουν κίνηση ή πρακτική εμπλοκή.

Περιβαλλοντικές Παρεμβάσεις στην Τάξη

Η θέση του παιδιού, ο θόρυβος, ο φωτισμός και η γενικότερη διάταξη της τάξης επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη συγκέντρωση. Μπορούμε να υποστηρίξουμε το παιδί με απλούς τρόπους:

  • Κατάλληλη θέση στην τάξη: κοντά στον δάσκαλο, μακριά από περισπασμούς.
  • Πρόβλεψη για "ήσυχη γωνιά" ή χώρο αποσυμπίεσης.
  • Επιλογή εργαλείων διαχείρισης άγχους (αντιστρές αντικείμενα, ειδικά καθίσματα, χρονόμετρα).

Κοινωνική Ενσωμάτωση και Ενίσχυση της Αυτοεκτίμησης

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ συχνά βιώνουν απόρριψη από τους συνομηλίκους λόγω παρεξηγημένων συμπεριφορών. Η σχολική κοινότητα μπορεί να βοηθήσει στη θετική ενσωμάτωσή τους:

  • Ομαδικές δραστηριότητες όπου το παιδί μπορεί να συμμετάσχει ισότιμα.
  • Συστηματική διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων μέσα από παιχνίδι ρόλων ή ιστορίες.
  • Ενίσχυση συμμαχιών με παιδιά που δείχνουν ενσυναίσθηση.

Συμμετοχή Σχολικού Ψυχολόγου ή Ειδικού Παιδαγωγού

Η υποστήριξη των παιδιών με ΔΕΠΥ μπορεί να ενισχυθεί σημαντικά μέσα από την παρουσία ειδικών στο σχολείο:

  • Ο σχολικός ψυχολόγος μπορεί να δουλέψει ατομικά ή ομαδικά για την ενίσχυση της συναισθηματικής ρύθμισης.
  • Ο ειδικός παιδαγωγός μπορεί να βοηθήσει στην κατάτμηση της ύλης και στην εξατομικευμένη υποστήριξη.

Συμπεράσματα

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ δεν είναι λιγότερο ικανά – είναι διαφορετικά ικανά. Για να τα ενθουσιάσουμε και να τα βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους, χρειάζεται:

  • Κατανόηση των νευροαναπτυξιακών τους αναγκών.
  • Ενίσχυση της δημιουργικότητας και της δράσης.
  • Συνεργασία με ειδικούς όπου χρειάζεται.
  • Συνεπής αλλά ευέλικτη καθοδήγηση.
  • Πολλή θετική ενθάρρυνση και αγάπη.

Η επιτυχία δεν μετριέται με το πόσο ήσυχο είναι ένα παιδί, αλλά με το πόσο καλά το βοηθάμε να γίνει ο εαυτός του. Και τα παιδιά με ΔΕΠΥ, όταν ενθουσιάζονται, ακτινοβολούν δημιουργικότητα, ενέργεια και απίστευτο δυναμικό.

Τα βιβλία της Upbility προσφέρουν ειδικά σχεδιασμένο περιεχόμενο που βοηθά τα παιδιά με ΔΕΠΥ να κατανοήσουν καλύτερα τη διαταραχή τους και να αναπτύξουν δεξιότητες που ενισχύουν την προσοχή, τη συγκέντρωση και τη διαχείριση της ενέργειάς τους με ευχάριστο και προσιτό τρόπο.

Συχνές Ερωτήσεις (FAQ)

Τι αρέσει στα παιδιά με ΔΕΠΥ;

Στα παιδιά με ΔΕΠΥ αρέσει να κινούνται, να εκφράζονται δημιουργικά και να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που τους επιτρέπουν να χρησιμοποιούν την ενέργειά τους με θετικό τρόπο. Αγαπούν επίσης τη σύνδεση με άλλους ανθρώπους και την αναγνώριση της προσπάθειάς τους.

Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου με ΔΕΠΥ να συγκεντρωθεί;

Η δημιουργία δομημένου και ευέλικτου περιβάλλοντος, η ενσωμάτωση σωματικής δραστηριότητας και η χρήση οπτικών βοηθημάτων μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη συγκέντρωση του παιδιού με ΔΕΠΥ.

Υπάρχουν ειδικές δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά με ΔΕΠΥ;

Ναι, δραστηριότητες που συνδυάζουν κίνηση και μάθηση, όπως παιχνίδια, χορός, ζωγραφική και project, βοηθούν τα παιδιά με ΔΕΠΥ να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να διατηρήσουν το ενδιαφέρον τους.

Πώς επηρεάζει η ΔΕΠΥ τη σχολική απόδοση;

Η ΔΕΠΥ μπορεί να δυσκολέψει την οργάνωση, τη διαχείριση χρόνου και την παραμονή στην προσοχή, επηρεάζοντας έτσι την απόδοση στα σχολικά καθήκοντα. Με κατάλληλη υποστήριξη και προσαρμογές, όμως, το παιδί μπορεί να πετύχει.

Πότε πρέπει να ζητήσω βοήθεια για το παιδί μου με ΔΕΠΥ;

Εάν παρατηρείτε ότι το παιδί σας δυσκολεύεται σημαντικά στην προσοχή, την οργάνωση, τη συμπεριφορά ή την απόδοση στο σχολείο, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε ειδικούς για αξιολόγηση και υποστήριξη.

Πρωτότυπο περιεχόμενο από την ομάδα συγγραφής του Upbility. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή αυτού του άρθρου, εν όλω ή εν μέρει, χωρίς αναφορά στον εκδότη.

Βιβλιογραφία

  1. Εθνικό Κέντρο Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος και ΔΕΠΥ (ΚΕΔΑΣΥ). Πληροφορίες για τη ΔΕΠΥ και τις μαθησιακές δυσκολίες.

  2. S. Bloch, A. Qawasmi (2011). Omega-3 Fatty Acid Supplementation for the Treatment of Children With Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Symptomatology: Systematic Review and Meta-Analysis. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 50(10), 991-1000.

  3. Konofal, E., Lecendreux, M., Arnulf, I., & Mouren, M. C. (2004). Iron deficiency in children with attention-deficit/hyperactivity disorder. Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, 158(12), 1113–1115.

  4. Wang, Y., Huang, L., Zhang, L., Qu, Y., & Mu, D. (2017). Iron Status in Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder: A Systematic Review and Meta-Analysis. PloS One, 12(1), e0169145.

  5. Gan, J., Galer, P., Ma, D., Chen, C., & Xiong, T. (2019). The effect of vitamin D supplementation on attention-deficit/hyperactivity disorder: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials. Journal of Child and Adolescent Psychopharmacology, 29(9), 670–687.

  6. ADHD Hellas – Πανελλήνιο Σωματείο Ατόμων με ΔΕΠΥ. Ενημερωτικό υλικό και υποστήριξη.

  7. Heals.gr. Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ): Τι είναι και ποιά συμπληρώματα βοηθούν;

  8. Project Parenting. 7+1 τρόποι που δίνουν κίνητρο στο παιδί με ΔΕΠΥ.

  9. Kathimerini.gr. Πώς διαβάζουμε τα παιδιά με ΔΕΠΥ.

Leave a comment

Please note: comments must be approved before they are published.