0

Το Καλάθι σας είναι άδειο

Ενδείξεις για Διαταραχή της Ακουστικής Επεξεργασίας

1 σχόλιο

Ενδείξεις για Διαταραχή της Ακουστικής Επεξεργασίας

Θεωρείτε ότι το παιδί σας δεν κατανοεί όλα όσα ακούει;

Κάποια παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση των ήχων που σχηματίζουν τη γλώσσα. Παρόλο που έχουν φυσιολογική ακοή, παραλείπουν κάποιες από τις λεπτομέρειες που ακούν, ιδιαίτερα όταν βρίσκονται σε περιβάλλον με πολύ θόρυβο ή με πολλά ερεθίσματα. Τα συγκεκριμένα παιδιά ίσως παρουσιάζουν «διαταραχή της ακουστικής επεξεργασίας», μία διαταραχή που μπορεί να επηρεάσει τις δεξιότητες μάθησης, αλλά και την επικοινωνία με τους άλλους.

Ποια σημάδια θα σας καθοδηγήσουν

Ποια είναι τα σημάδια που δείχνουν ότι ένα παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στην ακουστική επεξεργασία; Παρακάτω αναφέρονται κάποια είδη συμπεριφοράς που ίσως έχετε παρατηρήσει εσείς ή το παιδί σας:

  • Αδυνατεί να απομνημονεύσει ρυθμούς από παιδικά τραγουδάκια ή στίχους τραγουδιών
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες
  • Δεν θυμάται λεπτομέρειες όσων άκουσε
  • Ακούει όσα λέγονται, χωρίς ωστόσο να δίνει προσοχή σε όλα
  • Συχνά μπερδεύει ομόηχες λέξεις
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει τον λόγο σε περιβάλλον με πολύ θόρυβο
  • Αντιμετωπίζει δυσκολίες στο διάβασμα και τον συλλαβισμό
  • Δυσκολεύεται να παρακολουθήσει μία συζήτηση
  • Δυσκολεύεται να εκφραστεί με σαφήνεια
  • Ζητάει συχνά από τον συνομιλητή του να επαναλάβει όσα λέει

Όλα τα παραπάνω αποτελούν συμπεριφορές που ίσως αποτελούν ένδειξη για προβλήματα στην ακουστική επεξεργασία, χωρίς όμως αυτό να είναι απόλυτο. Κάποια από αυτά μπορεί να εμφανίζονται σε παιδιά με ΔΕΠΥ ή γλωσσικές ή μαθησιακές διαταραχές. Επομένως, προκειμένου να διαγνωστούν σωστά οι δυσκολίες του παιδιού, είναι σημαντικό να εντοπιστεί η αιτία μίας συμπεριφοράς τέτοιου είδους.

Καθώς τα συμπτώματα της συγκεκριμένης διαταραχής ταυτίζονται με τα συμπτώματα άλλων διαταραχών, η διαταραχή της ακουστικής επεξεργασίας δε γίνεται να διαγνωστεί έγκυρα βάσει των συμπτωμάτων που εμφανίζονται. Παρόλο που οι δάσκαλοι και οι λογοθεραπευτές είναι σε θέση να αξιολογήσουν πώς λειτουργεί το παιδί ως προς τις γλωσσικές και τις ακουστικές δεξιότητες, η διάγνωση μπορεί να γίνει μόνο από ειδικούς ακοολόγους που χρησιμοποιούν ειδικά τεστ που μετρούν συγκεκριμένες ακουστικές λειτουργίες. Το παιδί μπορεί να παρουσιάζει αδυναμία σε μία ή περισσότερες από αυτές.

Προκειμένου να αξιολογηθεί η ακουστική επεξεργασία ενός παιδιού, ο ακοολόγος κάνει μία σειρά από τεστ σε ένα χώρο με ηχομόνωση, τα οποία απαιτούν από το παιδί να ακούσει πολλά σήματα και, με κάποιον τρόπο, να ανταποκριθεί σε αυτά. Είναι απαραίτητο το παιδί να είναι σε ηλικία τουλάχιστον 7 ή 8 ετών προκειμένου να είναι αρκετά ώριμο ώστε να μπορεί να κάνει το τεστ.

Καθώς η διαταραχή ακουστικής επεξεργασίας συμπίπτει, εν μέρει, με άλλες διαταραχές προσοχής, αλλά και με γλωσσικές και μαθησιακές διαταραχές, δεν θεωρείται από όλους τους ειδικούς ξεχωριστή διαταραχή και δεν περιλαμβάνεται στο Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών που χρησιμοποιείται από τους ψυχιάτρους ως κοινή βάση για διαγνώσεις.

Ωστόσο, τα παιδιά που παρουσιάζουν αδυναμία στην ακουστική επεξεργασία μπορούν να επωφεληθούν από κάποιες διευκολύνσεις όπως τη βελτιστοποίηση του ακουστικού περιβάλλοντος στην τάξη και την καθοδήγηση που βασίζεται σε άλλες δυνατότητες του παιδιού. Επίσης, τα παιδιά αυτά χρειάζεται να δουλέψουν με εξειδικευμένους λογοθεραπευτές προκειμένου να ενισχυθούν οι ακουστικές τους δεξιότητες και οι δεξιότητες αποκωδικοποίησης× τομείς στους οποίους δεν χρειάζονται συνήθως ενίσχυση τα υπόλοιπα παιδιά.

Μετάφραση/ Απόδοση από: childmind.org

 

ΕΙΚΟΝΟΚΑΡΤΕΣ | Ακουστική Κατανόηση: Οι εικονοκάρτες που περιλαμβάνονται σε αυτό το eBook, σε συνδυασμό με πέντε τεχνικές που αναλύονται, βοηθούν στην ανάπτυξη της Ακουστικής Κατανόησης και στην ταχύτητα της επεξεργασίας. Επίσης περιλαμβάνονται ειδικά φύλλα εργασίας για παιδιά που έχουν κατακτήσει τη δεξιότητα της γραφής για επιπλέον εξάσκηση.


1 Απάντηση

ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΓΑΖΕΤΑ
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΓΑΖΕΤΑ

Φεβρουάριος 05, 2017

Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΤΟΣΟ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.

Γράψτε ένα σχόλιο


Διαβάστε επίσης στο Blog

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά με συναισθηματικές μεταπτώσεις;
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά με συναισθηματικές μεταπτώσεις;

6 σχόλια

Οι προτάσεις που αναφέρονται παρακάτω μπορούν να φανούν χρήσιμες για παιδιά με συναισθηματικές μεταπτώσεις κάθε είδους. Για τα παιδιά με ΔΕΠΥ, αγχώδεις διαταραχές, αυτισμό ή αισθητική διαταραχή επεξεργασίας, η σωστή υποστήριξη είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Διαβάστε περισσότερα
Γιατί η κλίση ουσιαστικών είναι σημαντική για την ανάπτυξη του γραπτού λόγου;
Γιατί η κλίση ουσιαστικών είναι σημαντική για την ανάπτυξη του γραπτού λόγου;

Το παιδί, ήδη, από τα πρώτα κιόλας σχολικά χρόνια μαθαίνει να κλίνει χρησιμοποιώντας στοιχεία μορφολογίας. Κατά τη διάρκεια της κλίσης, το παιδί διαπιστώνει πως ανάλογα με τις ερωτήσεις που κάνουμε, οι λέξεις αλλάζουν και στον ενικό και στον πληθυντικό αριθμό.
Διαβάστε περισσότερα
Αυτισμός και Στερεότυπες κινήσεις
Αυτισμός και Στερεότυπες κινήσεις

1 σχόλιο

Τι κρύβεται πίσω από τις στερεότυπες κινήσεις και πώς να βοηθήσετε τα παιδιά να αποφύγουν όσες από αυτές είναι επιβλαβείς

Οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν κάποιες στερεότυπες κινήσεις. Κάποιος μπορεί να παίζει με τα μαλλιά του όταν συζητάει με φίλους, άλλος να δαγκώνει τα νύχια του όταν αγχώνεται ή βαριέται, ενώ κάποιος άλλος μπορεί να χτυπάει τα δάχτυλά του ή το μολύβι στο γραφείο όσο σκέφτεται.

Διαβάστε περισσότερα
Νέα & Ενημερώσεις

Θα σας στέλνουμε μόνο ενδιαφέροντα νέα και προσφορές!

Αρχείο .PDF

Το υλικό μας διατίθεται αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή

 - Το ψηφιακό υλικό που ετοιμάζουμε είναι φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς είναι κατάλληλα δομημένο ώστε μόνο ένα μέρος τους να χρειάζεται εκτύπωση. 

 - Το ψηφιακό υλικό μπορεί να αποκτηθεί όπου, όποτε και από όποιο μέσο επιθυμούμε. 

 - Το ψηφιακό υλικό είναι πιο ευέλικτο, καθώς αποτελείται από φύλλα εργασίας ειδικά διαμορφωμένα για εκτυπώσεις. 

 - Το ψηφιακό υλικό μας ανανεώνεται διαρκώς, καθώς κάθε τίτλος εμπλουτίζεται κάθε χρόνο με νέες δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.