0

Το Καλάθι σας είναι άδειο

8 δραστηριότητες που βοηθούν στην ανάπτυξη της ακουστικής συνειδητότητας

ακουστικής συνειδητότητας

 

 

Τα περισσότερα παιδιά μαθαίνουν να μιλούν χωρίς οποιαδήποτε βοήθεια ή προσπάθεια που απαιτείται από τους γύρω τους. Μερικές φορές, κάποια παιδιά αργούν να αναπτύξουν τον λόγο και την ομιλία τους. Μπορεί να δυσκολεύονται στην παραγωγή των ήχων, στην ανάπτυξη του λεξιλογίου τους ή στην ανάπτυξη των ικανοτήτων να αλληλεπιδρούν κοινωνικά με τους άλλους.

Προσοχή και ακρόαση είναι η δυνατότητα του ατόμου να ακούσει και να ανταποκριθεί σε ένα ερέθισμα καθώς και να είναι σε θέση να διατηρήσει και να ελέγχει την προσοχή του. Ένα παιδί πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στα σχετικά ερεθίσματα του περιβάλλοντος του προκειμένου να μάθει. Η ικανότητα συγκέντρωσης είναι απαραίτητη για την ομαλή ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας.

Στρατηγικές και δραστηριότητες για την προσοχή και την ακρόαση. Πως να αναπτύξετε τις ακουστικές δεξιότητες του παιδιού σας:

 

 

Συνειδητότητα των ήχων

 

 Πρώτα απ όλα θα πρέπει το παιδί να ενημερωθεί για τις διάφορες μεταξύ των ήχων, έπειτα ενθαρρύνετε το να ακούσει  και να απολαύσει τους διαφορετικούς ήχους που παράγονται από διάφορα αντικείμενα.

 

Μπορείτε να μαζέψετε αντικείμενα που κάνουν θόρυβο, για παράδειγμα κουδουνίστρες, καμπανάκια, κουδούνια, ένα κουτάλι μέσα σε ένα φλιτζάνι, ξύλινα ραβδιά, μουσικά όργανα, μια χτένα, χαρτί, νερό μέσα σε μπουκάλι κ.α. Δείξτε στο παιδί πως να παράγει ήχους με τα παραπάνω αντικείμενα και ενθαρρύνετε το να το κάνει και αυτό.

 

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάθε φορά που ακούτε κάποιο θόρυβο, στρέψτε την προσοχή του παιδιού σας σε αυτό για να καταλάβει από που προήλθε ο ήχος, έπειτα συζητήστε το μαζί του.

 

Δώστε ρυθμό, ακούστε ραδιόφωνο, πιάνο, η οποιοδήποτε μουσικό μέσο διαθέτετε. Δείτε αν το παιδί σας μπορεί να αντιγράψει το ρυθμό σας, χορεύοντας μαζί ή ακόμα και όταν εσείς σταματήσετε. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να περπατήσει, να χοροπηδήσει, να ξαπλώσει, να τρέξει, να χορέψει, τα χειροκροτήματα βοηθούν στην ανάπτυξη του ρυθμού.

 

Όταν διαβάζετε εικονογραφημένα βιβλία συζητήστε για τους ήχους που κάνουν διάφορα αντικείμενα που συναντήσατε στο βιβλίο. Μπορείτε να κάνετε τον ήχο του καραβιού –ββββ, της αγελάδας –μμμ κ.α. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να σας μιμηθεί.

 

Κόψτε από περιοδικά εικόνες αντικειμένων που κάνουν διάφορους ήχους, κολλήστε τα σε ένα τετράδιο, μιλήστε για τις διάφορες των ήχων και ενθαρρύνετε το παιδί σας να βρει τους ήχους.

 

Καθίστε με το παιδί σας σιωπηλοί για λίγα λεπτά κάθε μέρα και ενθαρρύνετε το να ακούσει τους ήχους του περιβάλλοντος. Πηγαίνετε μια βόλτα μαζί και παρατηρήστε τους ήχους που ακούτε. Όταν επιστρέψετε στο σπίτι μπορείτε να ζωγραφίσετε μια εικόνα με τους ήχους που ακούσατε.

 

Παίξτε τα μουσικά αγάλματα. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να χορεύει έως ότου η μουσική να σταματήσει απότομα, τότε θα πρέπει το παιδί να παραμείνει ακίνητο σαν άγαλμα μέχρι να ξαναρχίσει ή μουσική.

 

Αυτές είναι μερικές από τις δραστηριότητες που βοηθούν στην ανάπτυξη της ακουστικής συνειδητότητας. Ελπίζω να περάσετε όμορφα και καλή διασκέδαση!!  


Γράψτε ένα σχόλιο


Διαβάστε επίσης στο Blog

Χαρακτηριστικά της Δυσαριθμησίας
Χαρακτηριστικά της Δυσαριθμησίας

Όταν δεν πρόκειται για μία απλή δυσκολία στα μαθηματικά...

Πολλά παιδιά δεν βρίσκουν τα μαθηματικά εύκολα, αλλά αν οι δυσκολίες του παιδιού σας είναι έντονες και δεν υποχωρούν, ίσως αποτελούν ένδειξη για μία μαθησιακή δυσκολία, τη δυσαριθμησία.

Διαβάστε περισσότερα
Βασικοί Κανόνες Γραφής
Βασικοί Κανόνες Γραφής

Η σωστή χρήση του γραπτού λόγου είναι αυτή που κάνει τον άνθρωπο να διαφέρει από τα υπόλοιπα όντα. Η απόκτηση γραφοκινητικών δεξιοτήτων εξαρτάται από το πόσο δραστήρια και ενδιαφέρουσα μπορεί να είναι η συμμετοχή των παιδιών με τους ανθρώπους του περιβάλλοντός τους και από το κατά πόσο τα ίδια τα παιδιά είναι έτοιμα να δεχτούν τα οποιαδήποτε ερεθίσματα ώστε να μπουν στην ουσιαστική διαδικασία της γραφής.
Διαβάστε περισσότερα
Διαφορές ΔΕΠΥ και Διαταραχής της Αισθητηριακής Επεξεργασίας
Διαφορές ΔΕΠΥ και Διαταραχής της Αισθητηριακής Επεξεργασίας

1 σχόλιο

Ο συνεχής εκνευρισμός και η ανησυχία, η αδυναμία εκτίμησης του προσωπικού χώρου καθώς και οι συναισθηματικές εντάσεις σε δημόσιους χώρους μπορεί να αποτελούν ενδείξεις τόσο για ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας) όσο και για Διαταραχή Αισθητηριακής Επεξεργασίας. 
Διαβάστε περισσότερα
Νέα & Ενημερώσεις

Θα σας στέλνουμε μόνο ενδιαφέροντα νέα και προσφορές!

Αρχείο .PDF

Το υλικό μας διατίθεται αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή

 - Το ψηφιακό υλικό που ετοιμάζουμε είναι φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς είναι κατάλληλα δομημένο ώστε μόνο ένα μέρος τους να χρειάζεται εκτύπωση. 

 - Το ψηφιακό υλικό μπορεί να αποκτηθεί όπου, όποτε και από όποιο μέσο επιθυμούμε. 

 - Το ψηφιακό υλικό είναι πιο ευέλικτο, καθώς αποτελείται από φύλλα εργασίας ειδικά διαμορφωμένα για εκτυπώσεις. 

 - Το ψηφιακό υλικό μας ανανεώνεται διαρκώς, καθώς κάθε τίτλος εμπλουτίζεται κάθε χρόνο με νέες δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.