Μην αφήνετε τους ανθρώπους να ελέγχουν το μυαλό και τα συναισθήματά σας

Επιτρέπετε σε άτομα και περιστάσεις να ελέγχουν τη ζωή, τις διαθέσεις και την ψυχική σας κατάσταση;

Πώς αντιδράτε; Με θυμό; Με δυσαρέσκεια; Με απογοήτευση;

Αυτό συμβαίνει σχεδόν σε όλους, σχεδόν καθημερινά. Απλώς σκεφτείτε, πόσα λεπτά, και πόσες ώρες, ξοδεύετε κάθε μέρα, σκεπτόμενοι τι είπε αυτό το άτομο και τι έκανε. Εάν λαμβάνετε αυτά τα περιστατικά προσωπικά, γίνεστε αόριστοι και αναποτελεσματικοί στη δουλειά σας, στο σπίτι σας και οπουδήποτε αλλού.

Αφήνουμε τους ανθρώπους και τις περιστάσεις να ελέγχουν τη ζωή μας, αν τους αφήσουμε να επηρεάσουν τη διάθεση και την ψυχική μας κατάσταση.



Αυτό συμβαίνει στο σπίτι, στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο, στην εργασία, στο εμπορικό κέντρο, στον δρόμο και οπουδήποτε αλλού.

Δεν έχουμε πάντα τον έλεγχο επί των συνθηκών και των καταστάσεων. Έτσι είναι η ζωή.

Δεν έχουμε τον έλεγχο των λέξεων και της συμπεριφοράς των ανθρώπων, αλλά μπορούμε να μάθουμε να αντιδρούμε διαφορετικά.

Δεν έχουμε τον έλεγχο όλων όσων συμβαίνουν σε εμάς, αλλά μπορούμε να μάθουμε να ενεργούμε και να αντιδρούμε, συναισθηματικά και διανοητικά, με διαφορετικό τρόπο. Μπορούμε να μάθουμε να επιλέγουμε τις αντιδράσεις και τη συμπεριφορά μας. Μπορούμε να μάθουμε να παραμένουμε αμερόληπτοι και ανεπηρέαστοι.

  • Πώς μπορούμε να αποφύγουμε τις αρνητικές αντιδράσεις, τον θυμό και την παραμονή στις πληγές;
  • Πώς μπορούμε να σταματήσουμε να παίρνουμε πολύ προσωπικά αυτό που είπε κάποιος;
  • Πώς μπορούμε να σταματήσουμε να συμπεριφερόμαστε σαν μαριονέτες, αφήνοντας τους ανθρώπους και τις περιστάσεις να κινούν τα νήματά μας;

 

Υπάρχουν πολλές λύσεις.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε, όταν βρίσκεστε σε μια από τις προαναφερθείσες καταστάσεις, οι οποίες μπορούν να σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε την επίδραση των ανθρώπων και των περιστάσεων προς εσάς. Αυτά είναι τα βήματα πρώτων βοηθειών και μερικά από αυτά είναι γνωστά:
1. Αναπνεύστε βαθιά μερικές φορές, πριν αντιδράσετε.
2. Προσπαθείστε να αντικαταστήσετε τις σκέψεις σας με θετικές σκέψεις.
3. Χαλαρώνοντας το σώμα σας.

Αυτές και πολλές παρόμοιες συμβουλές είναι χρήσιμες, αλλά μερικές φορές, όταν βρεθείτε σε μια τέτοια κατάσταση, ίσως να μην θυμάστε τι να κάνετε ή τα συναισθήματα, ο θυμός και οι αντιδράσεις είναι πολύ δυνατά και δεν σας επιτρέπουν να κάνετε κάτι γι 'αυτά.

Υπάρχει μια αποτελεσματική μέθοδος, αλλά απαιτεί κάποια εκπαίδευση. Αυτή είναι  η συναισθηματική αποστασιοποίηση. Η ανάπτυξη κάποιου βαθμού συναισθηματικής αποστασιοποίησης μπορεί να φέρει μεγάλες αλλαγές στη ζωή όλων.


Όταν μπορείτε να εκφράσετε συναισθηματική αποστασιοποίηση στις προαναφερθείσες καταστάσεις, με φυσικό τρόπο, χωρίς προσπάθεια, γίνεται η δεύτερη φύση σας. Θα κερδίσετε ένα είδος εσωτερικής δύναμης και ηρεμίας, που δεν επηρεάζεται από εξωτερικές πηγές.


Η συναισθηματική αποστασιοποίηση σας προστατεύει από αναστάτωση, από εξωτερικές συνθήκες ή καταστάσεις. Δεν αλλάζει απαραίτητα τις περιστάσεις σας, αλλά σας επιτρέπει να ενεργείτε και να αντιδράτε ήρεμα και με κοινή λογική, χωρίς συναισθηματική διέγερση, η οποία συχνά θολώνει την κρίση και σπαταλά περιττή συναισθηματική και σωματική ενέργεια.

 

Ακολουθούν μερικές χρήσιμες συμβουλές για συναισθηματική αποστασιοποίηση:


  • Αντικαταστήστε τις αρνητικές σκέψεις, τους φόβους και τις ανησυχίες σας, με χαρούμενες και θετικές σκέψεις.
  • Μάθετε να παρατηρείτε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας. Με τον καιρό, αυτό θα σας επιτρέψει να απομακρυνθείτε από ανεπιθύμητες σκέψεις, συναισθήματα και αντιδράσεις.
  • Μάθετε να χαλαρώνετε την προσκόλλησή σας σε δυσάρεστες αναμνήσεις και στο παρελθόν.
  • Αποφύγετε τους ανθρώπους που σας καταπιέζουν, σας απογοητεύσουν ή σας επικρίνουν άδικα.
  • Απαλλαγείτε από τον συναισθηματικό έλεγχο των ανθρώπων και των καταστάσεων.
  • Μείνετε ήρεμοι και ψύχραιμοι σε αγχωτικές καταστάσεις.
  • Αφήστε τις αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα.
  • Σταματήστε να παίρνετε πράγματα προσωπικά.
  • Προστατέψτε τον εαυτό σας από αγχωτικούς  και τοξικούς ανθρώπους.

 

Μεταφραση /Προσαρμογή: Upbility.gr
Πηγή: Remez Sasson