Να ξεκουράζεις το σώμα και το μυαλό σου

2 λεπτά ανάγνωση

Να ξεκουράζεις το σώμα και το μυαλό σου


Πάρτε μια βαθιά ανάσα. Κρατήστε τη για μια στιγμή και μετά εκπνεύστε. Νιώθετε πιο χαλαροί;

Οι αναπνευστικές ασκήσεις είναι ένας τρόπος χαλάρωσης. Εδώ θα μάθετε διάφορους τρόπους για να χαλαρώσετε το μυαλό και το σώμα σας. Η χαλάρωση μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του στρες. Μπορεί επίσης να ανακουφίσει το άγχος, την κατάθλιψη και τα προβλήματα ύπνου.

Χαλάρωση σημαίνει ηρεμία του νου, του σώματος ή και των δύο.


Η χαλάρωση μπορεί να ηρεμήσει το μυαλό σας και να σας κάνει να νιώσετε ήρεμοι και χαλαροί. Το σώμα σας αντιδρά επίσης όταν χαλαρώνετε. Για παράδειγμα, οι μύες σας μπορεί να είναι λιγότερο τεταμένοι και πιο ευέλικτοι.
Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι χαλάρωσης. Μπορείτε να βρείτε έναν ή περισσότερους τρόπους που σας βοηθούν να ηρεμήσετε και να νιώσετε γαλήνη.

 

Πώς μπορείτε να χαλαρώσετε το μυαλό και το σώμα σας;


Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να χαλαρώσετε. Μερικοί έχουν σχεδιαστεί για να χαλαρώσουν το μυαλό σας και άλλοι για να χαλαρώσουν το σώμα σας. Αλλά λόγω του τρόπου σύνδεσης του νου και του σώματος, πολλές μέθοδοι χαλάρωσης λειτουργούν τόσο στο μυαλό όσο και στο σώμα.

Ίσως θέλετε να δοκιμάσετε μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες συμβουλές χαλάρωσης για να δείτε τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς.

 

Χαλαρώνοντας το μυαλό

 

  • Πάρτε αργές, βαθιές αναπνοές. Ή δοκιμάστε άλλες αναπνευστικές ασκήσεις για χαλάρωση.
  • Μουλιάστε σε ένα ζεστό μπάνιο.
  • Ακούστε χαλαρωτική μουσική.
  • Εστιάσετε την προσοχή σας σε πράγματα που συμβαίνουν αυτή τη στιγμή -στην παρούσα στιγμή. Για παράδειγμα, ακούστε το σώμα σας. Είναι η αναπνοή σας γρήγορη, αργή, βαθιά ή ρηχή; Ακούτε θορύβους, όπως κίνηση, ή ακούτε μόνο σιωπή; Η ιδέα είναι απλώς να σημειώσουμε τι συμβαίνει χωρίς να προσπαθήσουμε να το αλλάξουμε.
  • Μερικοί άνθρωποι αισθάνονται πιο χαλαροί γράφοντας για τα συναισθήματά τους. Ένας τρόπος είναι να διατηρήσετε ένα ημερολόγιο.
  • Χρησιμοποιήστε καθοδηγούμενες εικόνες. Φαντάζεστε τον εαυτό σας σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον που σας βοηθά να νιώσετε ήρεμοι και χαλαροί. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μαγνητοταινίες, σενάρια ή δάσκαλο για να σας καθοδηγήσει στη διαδικασία.

 

Χαλαρώνοντας το σώμα

 

  • Γιόγκα. Μπορείτε να πάρετε βιβλία και βίντεο για να κάνετε στο σπίτι ή να παρακολουθήσετε μαθήματα γιόγκα.
  • Δοκιμάστε την προοδευτική χαλάρωση των μυών. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει σφίξιμο και χαλάρωση κάθε μυϊκής ομάδας. Η προοδευτική χαλάρωση των μυών μπορεί να μειώσει το άγχος και την ένταση των μυών. Εάν έχετε πρόβλημα με τον ύπνο, αυτή η μέθοδος μπορεί να σας βοηθήσει. Όταν χαλαρώνετε τους μυς σας, το σώμα σας λαμβάνει το σήμα ότι είναι εντάξει να κοιμηθείτε.
  • Κάντε μια βόλτα ή κάντε κάποια άλλη δραστηριότητα. Το να αξιοποιείτε τον χρόνο σας για να κάνετε πράγματα που απολαμβάνετε μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε.
  • Κάντε ένα μασάζ ή ζητήστε από κάποιο άτομο να σας τρίψει την πλάτη.
  • Πιείτε ένα ζεστό ρόφημα που δεν περιέχει αλκοόλ ή καφεΐνη, όπως τσάι,  βότανα ή ζεστό γάλα.
Μετάφραση /Προσαρμογή: upbility.gr
Πηγή: University of Michigan, U-M C.S. Mott Children's Hospital