Η μάθηση είναι προσωπική υπόθεση και έχει το δικό της στιλ | Upbility GR

Όπως υπάρχουν διαφορετικές μέθοδοι διδασκαλίας, υπάρχουν και διαφορετικοί τρόποι μάθησης και κατανόησης νέων πληροφοριών. Ο όρος "μαθησιακό στιλ" αναφέρεται στο πώς τα παιδιά - και οι ενήλικες - διερευνούν τον κόσμο, μαθαίνουν έννοιες, ενσωματώνουν ό, τι μαθαίνουν και, τέλος, χρησιμοποιούν ό, τι έχουν κατανοήσει.

 

Έως τώρα ήταν γνωστοί διάφοροι τύποι μάθησης, όπως Οπτικός Μαθητής, Ακουστικός Μαθητής, Λεκτικός Μαθητής, Κιναισθητικός Μαθητής, Λογικό-Μαθηματικός Μαθητής, Κοινωνικός Μαθητής, Μοναχικός/Ενδοπροσωπικός Μαθητής.

 

Τι γνωρίζουμε όμως για την Ταυτόχρονη, Διαδοχική, Συνδεδεμένη ή Τμηματοποιημένη Μάθηση; Τι συμβαίνει με τον  Εφευρέτη Μαθητή; Ή τον Μαθητή που αναπαράγει; Σε τι διαφέρουν ο Δισδιάστατος από τον Τρισδιάστατο Μαθητή;

 

Γιατί η μάθηση είναι προσωπική υπόθεση!

Ταυτόχρονη /Διαδοχική μάθηση: Ο μαθητής βυθίζεται  ή σκέφτεται διεξοδικά;

Ο "ταυτόχρονος μαθητής" θέλει να βυθιστεί απευθείας σε ένα έργο. Η βασική του στάση είναι: "Ας δούμε τι θα συμβεί, αν κάνω αυτό...ή αν κάνω εκείνο!" Αυτό το είδος εκπαιδευόμενου,  έχει την τάση να αναλαμβάνει ρίσκα. Ένας διαδοχικός μαθητής, αντίθετα, θέλει να ταξινομεί υλικά και του αρέσει να σκέφτεται μεθοδικά, τι θέλει να πετύχει πριν ξεκινήσει.

 Τι μπορείτε να κάνετε:
Ενθαρρύνετε έναν ταυτόχρονο μαθητή να εκφράσει τις ενέργειές του. Για παράδειγμα, όταν πρόκειται να ξεκινήσει ένα έργο, βοηθήστε τον να χρησιμοποιήσει όρους όπως πρώτα, μετά, επόμενο και τέλος. Προκαλέστε τον διαδοχικό μαθητή σας. Θέστε ερωτήσεις για να αναδείξετε τη δημιουργικότητά του: "Ποια είναι τα τέσσερα διαφορετικά πράγματα που θα μπορούσαμε να κάνουμε από αυτά τα υλικά;" ή "Ας εφεύρουμε τρία διαφορετικά τέλη για την ιστορία που μόλις διαβάσαμε."

Σύνδεση / Τμηματοποίηση: Συσχέτιση ή διαχωρισμός;

 

Το παιδί που μαθαίνει κάνοντας συνδέσεις κοιτάζει προσεκτικά τον κόσμο και βλέπει μοτίβα παντού. Αν κάποια μέρα δει, για παράδειγμα, δύο κόκκινα και ένα μπλε τουβλάκια στην του τάξη και την επόμενη μέρα ένα παρόμοιο χρωματικό μοτίβο σε μια ετικέτα ενός προϊόντος, θα τα συνδέσει στο μυαλό του. Αντίθετα, ένα παιδί που διαχωρίζει, τείνει να διαχωρίζει μοτίβα. Για παράδειγμα, εάν ζωγραφίζει, θα αντιγράψει ένα μοτίβο που βλέπει (κόκκινος κύκλος, μπλε γραμμές), αλλά πιθανότατα δεν θα συνδέσει αυτό το μοτίβο με άλλο παρόμοιο στο περιβάλλον του.

Τι μπορείτε να κάνετε:

Βοηθήστε τον μαθητή που λειτουργεί με συνδέσεις, να βελτιώσει την εστίασή του. Έχοντας αυτήν την ικανότητα θα επιτρέψει στο παιδί να αποκτήσει τον έλεγχο των ευρέων διεργασιών σκέψης του. Πηγαίνετε στη στην κουζίνα και ενθαρρύνετε τον να εντοπίσει πράγματα που κόβουν, πράγματα που καθαρίζουν και πράγματα που μαγειρεύουν ή παγώνουν. Προσελκύστε τον "τμηματοποιημένο μαθητή" για να παρατηρήσετε όλα τα συναρπαστικά σχέδια και συνδέσμους στο περιβάλλον του. Χρησιμοποιήστε ανοιχτές ερωτήσεις τύπου "πώς" και "γιατί", αντί για "τι" και "πότε", θα βοηθήσουν.

  

Εφευρετικότητα / Αναπαραγωγή: Δημιουργεί πράγματα ή χρησιμοποιεί όσα υπάρχουν;

 

Ο "εφευρέτης μαθητής" απολαμβάνει να χρησιμοποιεί τη φαντασία του. Ο "μαθητής που αναπαράγει", μαθαίνει συγκεντρώνοντας γεγονότα, απολαμβάνει να αναπαραγάγει αυτό που ακούει ή να αντιγράφει κάτι που βλέπει.

Τι μπορείτε να κάνετε:

Βοηθήστε τον εφευρέτη σας να μάθει να ταξινομεί. Προτείνετέ του να ασχοληθεί με διάφορες συλλογές, μιλήστε για πράγματα που είναι ζεστά, κρύα, λεία ή τραχιά. Μπορείτε να τον βοηθήσετε να ταξινομήσει τα αντικείμενα και τα παιχνίδια του δωματίου του. Η ταξινόμηση είναι  μια σημαντική προ-μαθηματική ικανότητα. Για τον μαθητή που αναπαράγει, χρησιμοποιήστε ανοιχτές ερωτήσεις και προσφέρετε ευκαιρίες. Αντί να ρωτάτε, "Ποια είναι τα χρώματα του ουράνιου τόξου;" μπορείτε να πείτε, "Από πού νομίζεις ότι μπορεί να προέρχεται το πρώτο ουράνιο τόξο;" Αφήστε τη φαντασία του να εκτοξευτεί!

 

2-D Δισδιάστατος / 3-D Τρισδιάστατος Μαθητής: σύμβολα ή πράγματα;

Ο τυπικός "δισδιάστατος μαθητής" έλκεται από λέξεις και άλλα σύμβολα. Ένας "τρισδιάστατος στοχαστής", από την άλλη πλευρά, αισθάνεται πιο άνετα να εργάζεται και να λειτουργεί με χειροπιαστά πράγματα.

Τι μπορείτε να κάνετε:

Ενθαρρύνετε τον 2-D Δισδιάστατο Μαθητή σας να επεκτείνει το σχέδιο ή το γράψιμό του. Προτείνετέ του να παίξει παντομίμα, να χορέψει μια ιστορία ή να διηγηθεί μια ιστορία με μαριονέτες. Μπορεί επίσης να φτιάξει ένα διόραμα για την ιστορία του, από πηλό ή κάποιο άλλο υλικό. Βοηθήστε τον Τρισδιάστατο Στοχαστή σας να δουλέψει τις δεξιότητες γραφής και σχεδίασης. Μπορείτε να του ζητήσετε να σχεδιάσει μια μακέτα, ή ένα σενάριο και να σας διηγηθεί την ιστορία, ώστε να μπορείτε να τη γράψετε. Θα μπορούσατε επίσης να τον βοηθήσετε να δημιουργήσει ένα ποίημα ή ένα τραγούδι για την ιστορία του.

 

Θυμηθείτε ότι τα περισσότερα παιδιά προσχολικής ηλικίας θα χρησιμοποιήσουν πολλές μορφές μάθησης. Στην πραγματικότητα, ένα παιδί μπορεί να έχει περισσότερες από μία προτιμώμενες προσεγγίσεις ταυτόχρονα. Αυτή είναι μια περίοδος στη ζωή ενός παιδιού, που θα πρέπει να ενθαρρύνεται να δοκιμάζει και να εξερευνά, έτσι ώστε να νιώθει άνετα να ισορροπήσει σε διάφορα στιλ μάθησης.

 

 

Μετάφραση: upbility.gr

Πηγή: Scholastic Parent Stuff

AdhdPsychologyΑισθητηριακές και γνωστικές δεξιότητεςΔιαταραχή_αισθητηριακής_επεξεργασίαςΚοινωνικές_δεξιότητες