0

Το Καλάθι σας είναι άδειο

Φαρμακευτική Αγωγή για παιδιά με αυτισμό

Φαρμακευτική Αγωγή για παιδιά με αυτισμό

Η κατάποση δισκίων για ένα παιδί με αυτισμό μπορεί να αποτελεί μια τρομακτική εμπειρία. Το παιδί θα πρέπει να μεταβεί σε μια καινούρια ρουτίνα, η οποία θα του προσφέρει ασφάλεια και μείωση του άγχους.

Είναι συχνό τα παιδιά να λαμβάνουν φάρμακα - δισκία σε περίπτωση ασθένειας, αλλά και βιταμίνες χρήσιμες για τον οργανισμό τους. Το παιδί θα πρέπει να κρατήσει το δισκίο και να το τοποθετήσει στο στόμα του, κάτι που φαντάζει δύσκολο για ένα παιδί με αυτισμό, οδηγώντας το σε άρνηση. Στη συνέχεια παρατίθενται κάποια βήματα τα οποία θα βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Φυσικά, μερικά βήματα μπορούν να παρακαμφθούν ανάλογα με τη κρίση του γονιού και τη συμβουλή του γιατρού. Όπως είναι γνωστό ο αυτισμός χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα στοιχεία και δεξιότητες, για τις οποίες ο γονιός θα πρέπει να είναι ενήμερος, αναζητώντας σε αρκετές περιπτώσεις τη συμβουλή ειδικών λογοθεραπευτών και εργοθεραπευτών.

Ερευνητές προτείνουν ότι τα παιδιά με αυτισμό θα ήταν καλό να έχουν περάσει την ηλικία των 4 ετών, προκειμένου να “διδαχθούν” σχετικά με τη κατάποση δισκίων. Φυσικά για οποιαδήποτε χορήγηση φαρμάκων / βιταμινών η ιατρική συμβουλή κρίνεται απαραίτητη.

Αρκετά είναι τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατάποση χαπιών, αλλά έχει παρατηρηθεί μεγαλύτερη δυσκολία σε παιδιά με αυτισμό. Προετοιμασία

• Το παιδί θα ήταν ωφέλιμο να μην καταναλώσει νερό ή οποιοδήποτε άλλο είδος υγρού (χυμό, αναψυκτικό), μέχρι και δύο ώρες πριν από την χορήγηση του δισκίου. Αυτό θα ενθαρρύνει την αίσθηση της δίψας και θα οδηγήσει στην σωστή κατάποση του δισκίου.

• Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας για κατάποση του δισκίου θα πρέπει να ενθαρρύνετε το παιδί σας (συν.) χρησιμοποιώντας και επαναλαμβάνοντας τις εκφράσεις “ Μπράβο σου το ήπιες το νερό” και “Μπράβο σου το κατάπιες το χάπι”. Η διαφορά σε αυτές τις δυο εκφράσεις είναι πολύ σημαντική καθώς για ένα παιδί με αυτισμό το να πιει το νερό που περιέχει το δισκίο, μπορεί να σημαίνει ότι θα τοποθετήσουν το ποτήρι στο στόμα τους πίνοντας το νερό, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα καταπιούν και το δισκίο. Έτσι το παιδί θα πρέπει να διδαχθεί σχετικά με τη διαφορά της κατανάλωσης και της κατάποσης.

• Υπάρχουν περιπτώσεις όπου το παιδί μπορεί να μασήσει το δισκίο, οπότε θα ήταν χρήσιμο να του εξηγήσουμε πιο πριν, τη διαφορά μεταξύ κατάποσης και μασήματος. • Η διαδικασία αυτή είναι πιθανό να προκαλέσει άγχος στο παιδί σας και θα ήταν καλό να το καθησυχάσετε και στη συνέχεια να το διασκεδάσετε και έπειτα να επαναλάβετε τα βήματα.

• Θυμηθείτε σε κάθε του προσπάθεια, ειδικά αν ακολουθείται από επιτυχία να το επιβραβεύετε και να το ενθαρρύνετε. Κάθε βήμα στην πορεία είναι επιτυχία και θα πρέπει να το “γιορτάζετε”.

 

Χρήσιμα Υλικά

Κούπα/ποτήρι: Χρησιμοποιείστε ένα από τα αγαπημένα του ποτήρια ή κούπα και φροντίστε να το έχετε καθαρίσει και ξεπλύνει καλά. Είναι αποδεδειγμένο ότι πολλά παιδιά μπορούν να γευτούν και να μυρίσουν το σαπούνι και αυτό μπορεί να αποτελεί το λόγο άρνησης. Θυμηθείτε ότι το παιδί ΔΕΝ πρέπει να γείρει το κεφάλι του προς τα πίσω γιατί υπάρχει κίνδυνος αναρρόφησης.

➢  Νερό: Χρησιμοποιείστε καλής ποιότητας νερό προκειμένου να ενθαρρύνεται την κατανάλωση του. Πολλές φορές το παιδί μπορεί να αρνηθεί την κατάποση εξαιτίας της άσχημης γεύσης και να επιμένει στη κατανάλωση χυμού. Εμφιαλωμένο, φιλτραρισμένο ή ακόμη και αποσταγμένο νερό μπορεί να είναι η λύση.

➢  Δισκία: Ενδέχεται το παιδί σας να έχει χορηγηθεί από το γιατρό με περισσότερα από ένα, δισκία. Θα ήταν καλό να φροντίσετε ώστε όλα τα δισκία να είναι άμεσα διαθέσιμα καθώς υπάρχει περίπτωση το παιδί να το βρει διασκεδαστικό και να επιθυμεί την κατάποση και των υπόλοιπων δισκίων. Παρόλα αυτά, οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί, διότι το παιδί μπορεί να αγχωθεί βλέποντας όλα τα δισκία. Γι αυτό θα ήταν καλό να τα έχετε κοντά σας άλλα όχι στο οπτικό πεδίο του.

Ο σκοπός αυτών των βημάτων είναι να καθοδηγήσουν το παιδί σας στο να καταπιεί ένα δισκίο με επιτυχία. Εισαγωγή κούπας/ποτηριού

  •   Αφήστε το παιδί σας να παίξει και να επεξεργαστεί την κούπα/ ποτήρι το οποίο πρόκειται να χρησιμοποιήσει.
  •   Ενθαρρύνετε το παιδί σας για κάθε θετική κίνηση του.
  •   Αφήστε το παιδί σας να γεμίσει την κούπα/ποτήρι με νερό και ενθαρρύνετε το να σας την/το δώσει. Κάνετε πως πίνετε παίρνοντας μια έκφραση ικανοποίησης. Θα μπορούσατε κάλλιστα να φιλήσετε την κούπα.
  •   Ενθαρρύνετε το παιδί σας να τοποθετήσει την κούπα/ποτήρι στο στόμα του και να καταπιεί το νερό. Επιβραβεύστε το για κάθε του προσπάθεια.
  •   Επαναλάβετε το στάδιο αν χρειαστεί.
Εισαγωγή δισκίου
  •   Αφήστε το παιδί σας να τοποθετήσει το δισκίο στη κούπα/ ποτήρι το οποίο πρόκειται να χρησιμοποιήσει.
  •   Ενθαρρύνετε το παιδί σας να πιει νερό και να καταπιεί το δισκίο και επιβραβεύστε το επαναλαμβάνοντας τις εκφράσεις “ Μπράβο σου το ήπιες το νερό” και “Μπράβο σου το κατάπιες το χάπι”.
  •   Μπορείτε να επαναλάβετε τη διαδικασία σε περίπτωση που απαιτείται η χορήγηση περισσότερων δισκίων.

Επιπλέον Χρήσιμες Πληροφορίες

  •    Η χρήση ενός καθρέφτη μπορεί να βοηθήσει παρέχοντας οπτικές ενδείξεις κατά τη διάρκεια της κατάποσης.
  •    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα είδος χρονοδιαγράμματος με εικόνες και οδηγίες σχετικά με τη διαδικασία.

Διευκρίνιση:  Το άρθρο αυτό είναι καθαρά συμβουλευτικό και δεν αποτελεί ιατρική συμβουλή.

 

Βιβλιογραφία:

  • http://appliedbehavioralstrategies.wordpress.com/2012/05/09/teach-your-child-to-swallow-pills/
  • http://www.tacanow.org/family-resources/ideas-to-help-your-child-take-supplements/

Λούκουτου Ελένη - Λογοθεραπεύτρια

 


Γράψτε ένα σχόλιο


Διαβάστε επίσης στο Blog

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά με συναισθηματικές μεταπτώσεις;
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά με συναισθηματικές μεταπτώσεις;

6 σχόλια

Οι προτάσεις που αναφέρονται παρακάτω μπορούν να φανούν χρήσιμες για παιδιά με συναισθηματικές μεταπτώσεις κάθε είδους. Για τα παιδιά με ΔΕΠΥ, αγχώδεις διαταραχές, αυτισμό ή αισθητική διαταραχή επεξεργασίας, η σωστή υποστήριξη είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Διαβάστε περισσότερα
Γιατί η κλίση ουσιαστικών είναι σημαντική για την ανάπτυξη του γραπτού λόγου;
Γιατί η κλίση ουσιαστικών είναι σημαντική για την ανάπτυξη του γραπτού λόγου;

Το παιδί, ήδη, από τα πρώτα κιόλας σχολικά χρόνια μαθαίνει να κλίνει χρησιμοποιώντας στοιχεία μορφολογίας. Κατά τη διάρκεια της κλίσης, το παιδί διαπιστώνει πως ανάλογα με τις ερωτήσεις που κάνουμε, οι λέξεις αλλάζουν και στον ενικό και στον πληθυντικό αριθμό.
Διαβάστε περισσότερα
Αυτισμός και Στερεότυπες κινήσεις
Αυτισμός και Στερεότυπες κινήσεις

1 σχόλιο

Τι κρύβεται πίσω από τις στερεότυπες κινήσεις και πώς να βοηθήσετε τα παιδιά να αποφύγουν όσες από αυτές είναι επιβλαβείς

Οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν κάποιες στερεότυπες κινήσεις. Κάποιος μπορεί να παίζει με τα μαλλιά του όταν συζητάει με φίλους, άλλος να δαγκώνει τα νύχια του όταν αγχώνεται ή βαριέται, ενώ κάποιος άλλος μπορεί να χτυπάει τα δάχτυλά του ή το μολύβι στο γραφείο όσο σκέφτεται.

Διαβάστε περισσότερα
Νέα & Ενημερώσεις

Θα σας στέλνουμε μόνο ενδιαφέροντα νέα και προσφορές!

Αρχείο .PDF

Το υλικό μας διατίθεται αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή

 - Το ψηφιακό υλικό που ετοιμάζουμε είναι φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς είναι κατάλληλα δομημένο ώστε μόνο ένα μέρος τους να χρειάζεται εκτύπωση. 

 - Το ψηφιακό υλικό μπορεί να αποκτηθεί όπου, όποτε και από όποιο μέσο επιθυμούμε. 

 - Το ψηφιακό υλικό είναι πιο ευέλικτο, καθώς αποτελείται από φύλλα εργασίας ειδικά διαμορφωμένα για εκτυπώσεις. 

 - Το ψηφιακό υλικό μας ανανεώνεται διαρκώς, καθώς κάθε τίτλος εμπλουτίζεται κάθε χρόνο με νέες δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.