0

Το Καλάθι σας είναι άδειο

Μαθητές με προκλητική συμπεριφορά. (ΜέροςΒ’)

προκλητική συμπεριφορά

Η αλλαγή που διαρκεί

Ως συνέχεια του άρθρου για τη σωστή ανταπόκριση των εκπαιδευτικών σε προκλητικές συμπεριφορές μαθητών ακολουθούν κάποιες βασικές συμβουλές. Όταν εστιάζουμε στην αιτία που οδηγεί στη συμπεριφορά του μαθητή, παρέχουμε ένα πλαίσιο για ένα διαφορετικό είδος σχεδίου παρέμβασης στη συμπεριφορά.

Ο στόχος του “Σχεδίου” είναι να αλλάξει η ανάρμοστη συμπεριφορά σε κατάλληλη συμπεριφορά μακροπρόθεσμα, αντί, για παράδειγμα, να γίνει απλή «διαχείριση της συμπεριφοράς» μέχρι το τέλος του έτους. Η επίτευξη αυτής της αλλαγής απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν πέντε βασικά βήματα που εμπεριέχουν τις θεμελιώδεις έννοιες που περιγράφονται παραπάνω.

Διαχείριση όσων έχουν προηγηθεί

Αυτό αναφέρεται στην ελαχιστοποίηση ή τη φιλοξενία των πραγμάτων στο περιβάλλον που τείνουν να εγείρουν ένα περιστατικό με ανάρμοστη συμπεριφορά. Κατανοώντας ποιες προηγούμενες καταστάσεις  είναι προβληματικές για ένα μαθητή, όπως το να είναι κοντά σε άλλους μαθητές ή να διαβάζει δυνατά, ο δάσκαλος μπορεί να παρεμβαίνει αποτελεσματικά και να δημιουργεί ένα περιβάλλον στην τάξη που να είναι υποστηρικτικό και προληπτικό.

Ενίσχυση επιθυμητής συμπεριφοράς

Εάν ένας μαθητής δεν μπορεί να ανεχθεί τις ακαδημαϊκές απαιτήσεις χωρίς να ξεσπάσει, ο δάσκαλος μπορεί να ξεκινήσει ζητώντας του να κάνει μόνο 10 λεπτά της εργασίας, να τον ενισχύσει, και με την πάροδο του χρόνου να χτίσει την ανοχή του μαθητή. Καθώς ο μαθητής κάνει μικρή προσπάθεια για αυτορρύθμιση ή για τη χρήση των δεξιοτήτων πριν της κοινωνικοποίησης, ο δάσκαλος θα τον ενισχύσει και θα τον ανταμείψει.

Διδάξτε μια εναλλακτική συμπεριφορά

Ο μαθητής θα πρέπει να διδάσκεται μια εναλλακτική συμπεριφορά – μια συμπεριφορά κατάλληλη που θα εξυπηρετεί τον ίδιο σκοπό με την ανάρμοστη συμπεριφορά – η οποία θα πρέπει να χρησιμοποιείται, ενώ ο μαθητής προσπαθεί να ενισχύσει τις δεξιότητες που απαιτούνται για να συμπεριφέρεται σωστά με την κατάλληλη μέθοδο επικοινωνίας. Για παράδειγμα, αντί να χτυπάει τις γροθιές του στο γραφείο όταν βρίσκει την ανάγνωση απογοητευτική, θα μπορούσε να διδάσκεται να ζητάει ευγενικά, “Μπορώ να έχω ένα διάλειμμα, παρακαλώ;"

Προσδιορίστε τις δεξιότητες που δεν έχουν αναπτυχθεί

Η διδασκαλία στο μαθητή, δεξιοτήτων που δεν έχουν αναπτυχθεί, εξαλείφει τελικά την ανάγκη για μια εναλλακτική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, στην περίπτωση του μαθητή που χτυπάει τη γροθιά μπορεί να χρειαστεί να δουλευτούν οι δεξιότητες ανάγνωσης, ίσως με περισσότερη υποστήριξη.

Ανταποκριθείτε στην ανάρμοστη συμπεριφορά του μαθητή με έναν τρόπο που να την αποτρέπει

Όταν η πρόληψη πάει στραβά και τα περιστατικά συμβαίνουν, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να ενισχύσουν την επιθυμητή συμπεριφορά του μαθητή, και να αποφεύγουν την κατά λάθος ενίσχυση της μη επιθυμητής συμπεριφοράς.

 

Μετάφραση από:

http://www.childmind.org



Γράψτε ένα σχόλιο


Διαβάστε επίσης στο Blog

Ενδείξεις για Διαταραχή της Ακουστικής Επεξεργασίας
Ενδείξεις για Διαταραχή της Ακουστικής Επεξεργασίας

Κάποια παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση των ήχων που σχηματίζουν τη γλώσσα. Παρόλο που έχουν φυσιολογική ακοή, παραλείπουν κάποιες από τις λεπτομέρειες που ακούν, ιδιαίτερα όταν βρίσκονται σε περιβάλλον με πολύ θόρυβο ή με πολλά ερεθίσματα.
Διαβάστε περισσότερα
Μύθοι για την Εκλεκτική Αλαλία
Μύθοι για την Εκλεκτική Αλαλία

Αποσαφηνίζοντας τα χαρακτηριστικά μιας «ιδιότυπης» διαταραχής .

Η εκλεκτική αλαλία είναι μία σπάνια αγχώδης διαταραχή. Τα παιδιά που την εμφανίζουν ενώ είναι ομιλητικά στο σπίτι, αδυνατούν να μιλήσουν σε δημόσιους χώρους, συμπεριλαμβανομένου και του σχολείου. 

Διαβάστε περισσότερα
Οι διαφορές Δυσγραφίας και Δυσλεξίας
Οι διαφορές Δυσγραφίας και Δυσλεξίας

1 σχόλιο

Τόσο η δυσλεξία όσο και η δυσγραφία αποτελούν μορφές μαθησιακής δυσκολίας. Η δυσλεξία επηρεάζει κυρίως την ανάγνωση, ενώ η δυσγραφία, τη γραφή. Έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά και συνήθως εμφανίζονται παράλληλα...

Διαβάστε περισσότερα
Νέα & Ενημερώσεις

Θα σας στέλνουμε μόνο ενδιαφέροντα νέα και προσφορές!

Αρχείο .PDF

Το υλικό μας διατίθεται αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή

 - Το ψηφιακό υλικό που ετοιμάζουμε είναι φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς είναι κατάλληλα δομημένο ώστε μόνο ένα μέρος τους να χρειάζεται εκτύπωση. 

 - Το ψηφιακό υλικό μπορεί να αποκτηθεί όπου, όποτε και από όποιο μέσο επιθυμούμε. 

 - Το ψηφιακό υλικό είναι πιο ευέλικτο, καθώς αποτελείται από φύλλα εργασίας ειδικά διαμορφωμένα για εκτυπώσεις. 

 - Το ψηφιακό υλικό μας ανανεώνεται διαρκώς, καθώς κάθε τίτλος εμπλουτίζεται κάθε χρόνο με νέες δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.