Περιβαλλοντικές Τοξίνες και Αυτισμός

Περιβαλλοντικές Τοξίνες και Αυτισμός

Ένα θέμα του περιοδικού “Environmental Health Perspectives” παραθέτει μια σειρά από άρθρα σχετικά με τον κίνδυνο της ανάπτυξης του αυτισμού και τις περιβαλλοντικές τοξίνες. Τα άρθρα κάνουν λόγο για τους βιολογικούς μηχανισμούς με τους οποίους η έκθεση σε αυτές τις τοξίνες μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου, και παρέχουν μια "Top Ten" λίστα των παραγόντων στους οποίους θα πρέπει να δοθεί υψηλή προτεραιότητα από τους ερευνητές.

 

Το ειδικό θέμα προέκυψε από το συμπόσιο «Εξερευνώντας τις περιβαλλοντικές αιτίες του Αυτισμού και των Μαθησιακών Δυσκολιών," που συγχρηματοδοτήθηκε από τον Οργανισμό “Autism Speaks” στο Κέντρο (Mt. Sinai) Περιβαλλοντικής Υγείας για Παιδιά τον Δεκέμβριο του 2010. Στόχος του εργαστηρίου ήταν να δημιουργήσει ένα σχέδιο δράσης για την παρατήρηση των περιβαλλοντικών εκείνων παραγόντων από τους οποίους απειλείται η διαταραχή του φάσματος του αυτισμού (ASD), καθώς και άλλες νευρολογικές διαταραχές που εμφανίζουν τα παιδιά. .

 

Είναι γνωστό ότι ο αυτισμός είναι αποτέλεσμα της διαταραχής της φυσιολογικής ανάπτυξης του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της εμβρυϊκής ανάπτυξης και / ή κατά τα  πρώιμα στάδια της ζωής του παιδιού. Γενετικές μελέτες έχουν επισημάνει τα γονίδια που ρυθμίζουν τον τρόπο με τον οποίο τα κύτταρα του εγκεφάλου συνδέονται μεταξύ τους. Τώρα πλέον υπάρχουν όλο και περισσότερες ενδείξεις ότι ορισμένοι περιβαλλοντικοί παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των χημικών ουσιών, μπορούν εξίσου να επηρεάσουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου, και κατά αυτόν τον τρόπο, μπορεί να αυξηθεί ο κίνδυνος για την εμφάνιση του αυτισμού και άλλων αναπτυξιακών διαταραχών.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ενώ η έκθεση σε περιβαλλοντικούς παράγοντες εμπλέκεται στην ανάπτυξη του αυτισμού, αυτό φαίνεται να συνδυάζεται με την υποκείμενη γενετική προδιάθεση σε αυτή την αναπτυξιακή διαταραχή.

Το συμπόσιο του 2010 παρήγαγε επίσης έναν κατάλογο με δέκα χημικές ουσίες που θεωρούνταν πολύ πιθανό να συμβάλουν στην ανάπτυξη του αυτισμού και άλλων αναπτυξιακών διαταραχών. Αυτές οι χημικές ουσίες, που διαχέονται ήδη ευρέως στο περιβάλλον, παρέχουν στοιχεία για την ανάπτυξη της νευροτοξικότητας.

 

Αυτά είναι:

1. Ο μόλυβδος

2. Ο μεθυλικός υδράργυρος 3. Τα PCBs 4. Τα οργανοφωσφορικά παρασιτοκτόνα 5. Τα οργανοχλωριωμένα φυτοφάρμακα 6. Οι φθαλικοί εστέρες 7. Η δισφαινόλη Α 8. Τα καυσαέρια του αυτοκινήτου 9. Οι πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες 10. Τα βρωμιούχα επιβραδυντικά φλόγας  

«Μεγάλη ανησυχία παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό των χημικών ουσιών δεν έχει εκτιμηθεί ακόμη για το ενδεχόμενο εμφάνισης τοξικότητας, και μόνο περίπου το 20% έχει ελεγχθεί για πιθανή τοξικότητα στην πρόωρη ανάπτυξη», γράφουν ο Philip Landrigan, γιατρός, η Luca Lambertini και η Linda Birnbaum, σε ένα συνοδευτικό άρθρο. Η λίστα αυτή, γράφουν, έχει ως στόχο να εστιάσει την έρευνά του αυτισμού σε κατευθύνσεις που είναι πιθανότερο να αποφέρουν σημαντικά ευρήματα στο εγγύς μέλλον.

Η μεταρρύθμιση του ελέγχου για την ασφάλεια των δυνητικά τοξικών χημικών ουσιών στο περιβάλλον αποτελεί ένα θέμα που επηρεάζει ολόκληρη την υδρόγειο και είναι μέγιστη προτεραιότητα στην κοινότητα του αυτισμού. Ο Οργανισμός ‘Autism Speaks” εντάχθηκε πρόσφατα στον “Safer Chemicals Healthy Families” Συνασπισμό, που αποτελεί μία αναγκαία μεταρρύθμιση του νόμου για τον έλεγχο των τοξικών ουσιών. Επιπλέον, ο Οργανισμός ‘Autism Speaks” παρουσίασε πρόσφατα έκθεση σχετικά με τις συστάσεις που θα πρέπει να γίνουν όσον αφορά την ελαχιστοποίηση της έκθεσης σε ορισμένες από αυτές τις πιθανές τοξίνες, όπως έχουν δημοσιευτεί στην Αμερικανική εφημερίδα για τη Μαιευτική και τη Γυναικολογία.

Πηγή autismspeaks.org Environmental Health Perspectives   

Γράψτε ένα σχόλιο

Τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν εμφανιστούν.


Διαβάστε επίσης στο Blog

Κατανόηση και Χρήση Μεταφορικού Λόγου - Ιδιωματισμοί
Κατανόηση και Χρήση Μεταφορικού Λόγου - Ιδιωματισμοί

Έχετε ποτέ συνειδητοποιήσει πόσους πολλούς ιδιωματισμούς χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας;

Πώς γίνεται ο τοίχος να έχει αυτιά; Κατάπιε την γλώσσα του στην πραγματικότητα; Ή μπορούμε πραγματικά να βάλουμε και τα δυο μας πόδια σε ένα παπούτσι; Οι παραπάνω είναι μερικές καθημερινές φράσεις που συναντάμε κυρίως στον προφορικό αλλά και στον γραπτό λόγο. Οι περισσότερες, αν όχι όλες οι γλώσσες έχουν πολλούς ιδιωματισμούς. Για να κατανοήσουμε τον προφορικό ή το γραπτό λόγο μιας γλώσσας, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τους ιδιωματισμούς της.
Διαβάστε περισσότερα
Χρονικός προσανατολισμός - Μαθαίνοντας την ψηφιακή και αναλογική ώρα
Χρονικός προσανατολισμός - Μαθαίνοντας την ψηφιακή και αναλογική ώρα

Ο χρονικός προσανατολισμός είναι μια γνωστική δομή που αφορά την επεξεργασία των πληροφοριών από τη σύγκριση γεγονότων σε σχέση με το χρονικό διάστημα που λαμβάνουν χώρα. Περιλαμβάνει κριτικές δεξιότητες του χρόνου και είναι σημαντικός για τον σχεδιασμό, την οργάνωση, την επικοινωνία, και την τήρηση αρχείων. Ενισχύει τη μελέτη της τέχνης, της επιστήμης, των μαθηματικών και της φυσικής αγωγής και θεωρείται μια βασική διάσταση της ανθρώπινης λειτουργίας.
Διαβάστε περισσότερα
Ευθύς και πλάγιος λόγος  στην ελληνική γλώσσα
Ευθύς και πλάγιος λόγος στην ελληνική γλώσσα

Ο ευθύς και ο πλάγιος λόγος μπορεί να αποτελέσει πηγή σύγχυσης για τους μαθητές, διότι η μετάδοση ενός μηνύματος μπορεί πραγματοποιηθεί με ποικίλους τρόπους, είτε με την επανάληψη των ομιλούμενων λέξεων (ευθύς λόγος), είτε αναφέροντας τις ομιλούμενες λέξεις (πλάγιος λόγος).
Διαβάστε περισσότερα

Νέα & Ενημερώσεις

Αρχείο .PDF

Το υλικό μας διατίθεται αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή

 - Το ψηφιακό υλικό που ετοιμάζουμε είναι φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς είναι κατάλληλα δομημένο ώστε μόνο ένα μέρος τους να χρειάζεται εκτύπωση. 

 - Το ψηφιακό υλικό μπορεί να αποκτηθεί όπου, όποτε και από όποιο μέσο επιθυμούμε. 

 - Το ψηφιακό υλικό είναι πιο ευέλικτο, καθώς αποτελείται από φύλλα εργασίας ειδικά διαμορφωμένα για εκτυπώσεις. 

 - Το ψηφιακό υλικό μας ανανεώνεται διαρκώς, καθώς κάθε τίτλος εμπλουτίζεται κάθε χρόνο με νέες δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.